Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Monday, January 30, 2012

WAJIB BACA: KISAH ANWAR IBRAHIM DAN SAUDARA YAHUDINYA!!!

"I support all efforts to protect the security of the state of Israel" 
Ucapan di atas mungkin akan diucapkan oleh seorang yang pro Yahudi. Ucapan ini juga akan diucapkan oleh seseorang yang ada hubungkait dengan Yahudi . Ucapan ini juga mungkin boleh kita dengar dari seseorang yang berbangsa Yahudi  itu sendiri.

Amat janggal dan luar dari kebiasaan jika seseorang yang mengaku Islam mengucapkan perkataan di atas. Terlalu banyak dan berat dosa Yahudi  kepada umat Islam terutamanya saudara kita di Palestin. Bagaimana seseorang Islam mampu mengucapkan perkataan di atas dan dalam masa yang sama tahu kesalahan dan dosa Yahudi ini kepada saudara mereka???

Namun ada seorang Islam yang berani mengucapkan perkataan di atas. Dia terlalu berani hingga mengucapkan perkataan ini kepada media antarabangsa bagi membolehkan seluruh dunia mendengar apa yang dia perkatakan. Dia mengucapkan perkataan di atas supaya saudara Islamnya dan dan "saudara" Yahudi  dapat mendengar perkataan itu.


ANAK KECIL PALESTIN YANG MATI DIBUNUH OLEH YAHUDI. ANWAR IBRAHIM PULA MENYOKONG KESELAMATAN  NEGARA YAHUDI??? 

Untuk seorang umat Islam di Malaysia yang waras tentu sahaja kita tahu apa dosa dan jahatnya Yahudi  ini. Setiap hari ada sahaja saudara Islam kita yang mati dibunuhnya. Setiap hari juga ada rumah yang diroboh dan tanah saudara Islam Palestin kita diceroboh bagi Yahudi  ini membina negara haram Israel. 

Namun, mengapa umat Islam yang seorang ini sanggup mengucapkan perkataan di atas.??? Apa hubungkait dia dengan Yahudi  ini??? Kenapa perlu dia menyokong negara haram Israel sedangkan negara Malaysia langsung tidak mengiktiraf kewujudan negera tersebut? Apa istimewanya Yahudi  dan negara haram Israel kepadanya??

Anwar Ibrahim memang ada hubungkait rapat dengan yahudi . Anwar diberikan beberapa jawatan penting dalam pertubuhan luar negera yang bertunjangkan pemimpin Yahudi . Pelbagai jawatan diberikan kepada Anwar melalui NGO dan pertubuhan antarabangsa yang mendukung negara Israel.

Dia dilantik Al-Gore sebagai Penasihat Generation Investment Management Group (GIM). Madeline Albright, bekas Setiausaha Kerajaan Amerika yang juga Pengerusi National Endowment  for Democracy (NED) melantik Anwar sebagai Panel Penasihat. Martin Indynk, Pengerusi Saban Center for Middle East melantik Anwar sebagai penceramah tetap US-Muslim forum. James Wolfenson, Pemegang Amanah Insititut Brooking melantik Anwar sebagai Penasihat Antarabangsa Insititut Brooking.

Lebih dari itu, media massa antarabangsa yang berproksikan Yahudi lahnaktullah tidak henti-henti memberikan ruang dan peluang kepada Anwar Ibrahim untuk bersuara dan mengadu nasib tentang "kejahatan" tanah tumpah darahnya sendiri. Anwar menggunakan peluang ini untuk meraih simpati dan mengembalikan sokongan terhadap diri dan partinya.

Melalui contoh di atas, apa yang boleh kita rumuskan? Mengapa pemimpin-pemimpin Yahudi  ini berhubung rapat hingga memberikan jawatan penting kepada Anwar Ibrahim. Mengapa hanya pemimpin Yahudi sahaja yang berminat dengan Anwar Ibrahim? Apa istimewanya Anwar Ibrahim kepada bangsa Yahudi  ini dan mengapa Anwar Ibrahim sanggup bekerjasama dengan Yahudi sedangkan mustahil dia tidak tahu apa kezaliman bangsa ini kepada saudara-saudaranya???

Mungkin dengan hubungan baik Anwar Ibrahim dengan Yahudi ini, bolehlah kita agak dari mana dia mendapat dana untuk belanja partinya semenjak ianya ditubuhkan. Kita juga boleh teka dari mana Anwar Ibrahim dapat penajaan untuk taja belanja Pilihanraya Umum dan taja belanja Pilihanraya Kecil yang lalu dan yang akan datang. Kita juga boleh agak dari mana Anwar Ibrahim dapat duit poket untuk belanja merayau satu dunia bagi membolehkan dia memburukkan negara Malaysia yang bertuah ini.

Jadi, tidak mustahil dan pelik bagi seseorang yang "bertuankan" Yahudi  berkata sedemikian. Sudah pasti Anwar Ibrahim akan terus menjadi kesayangan dan ikon bangsa Yahudi dan negara haram Israel kerana sumbangannya ke atas keselamatan negara haram tersebut!!!!

JPX

8 comments:

182 said...

kalau anwar sokong yahudi memang tak salah sebab selama ini dia dapat duit dari mereka.

perasan tak ramai geng yahudi anwar menyatakan sokongan kalau setiap kali anwar "dalam kesusahan"...??

Anonymous said...

janganlah kita terikut sangat dengan tipu daya akhir zaman yang anwar dan yahudi bawa...

Anonymous said...

UMNO = APCO tu apa pulak???

Unknown said...

ANON 11:40, MALAYSIA MANA ADA IKTIRAF ISRAEL SBG NEGARA. YANG ANWAR SAMPAI NAK JAGA KESELAMATAN ISRAEL APA KES??

Anonymous said...

Rupanya Anwar ni barua yahudi.

Anonymous said...

anwar ibrahim memang yahudi cawangan melayu...

Anonymous said...

memang hanjing manusia yang bernama anwar ibrahim... kawan dengan yahudi jahanamkan islam

Anonymous said...

sokong anwar sama macam sokong yahudi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa