Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Sunday, January 01, 2012

SAH DAN SAHIH: AHLI PKR MEMANG PENJENAYAH!!!




Penyokong tegar Albjuburi telah ditahan kerana melangar peraturan yang telah ditetapkan oleh pihak berkuasa.Akan tetapi biasalah pihak pembangkang dan penyokong anwar pastinya memyalahkan UMNO/BN deka kerana kesalahan mereka.Sikap mereka cumalah membela anwar yang bakal dijatuhkan hukuman mahkamah akan tetapi benarkan inilah talian hayat anwar yang terakhir.Persoalan muncul dibenak MKP yang menyatakan anwar pasti akan diberi peluang untuk membuat rayuan.Bila dah buat salah tahu pun takut.Kenapa mengunakan rakyat untuk kepentingan peribadi??????????.Hanya rakyat yang taksub atau dibayar sahaja sanggup mempertahan ketua yang sebegitu?????

Tiga belas anggota PKR Kelantan ditahan polis di dua lokasi berlainan di negeri itu semalam kerana mengedar dan memilik risalah berkaitan kronologi perbicaraan Liwat II terhadap Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Tujuh daripada mereka, termasuk ketua penerangan PKR Kelantan Roslan Puteh, ditahan di Tanah Merah ketika sedang mengedar risalah tersebut di sebuah pasar di situ pada kira-kira jam 3 petang. 
Manakala enam lagi, antaranya ketua AMK negeri Mohd Azihan Che Seman, ditahan di satu sekatan jalan raya di Kuala Krai pada kira-kira 5.30 petang kerana memilik risalah tersebut dalam kenderaan yang mereka naiki. 
Ketika dihubungi semalam, Mohd Azihan berkata, pengedaran risalah tersebut adalah sebahagian daripada kempen mengajak rakyat menghadiri siri jelajah ceramah Anwar di Padang  Majlis Daerah Machang pada 5 Januari ini sebelum keputusan perbicaraannya diumumkan pada 9 Januari ini.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa