Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Tuesday, December 13, 2011

AHLI PARLIMEN DAP SERDANG BERBOGEL TERKANGKANG SELEPAS SENAMROBIK!!!!




ADAKAH BOLEH KITA PERCAYA KEPADA DAP???
BOLEHKAH KITA BERGANTUNG HARAP KEPADA DAP???
APAKAH NASIB KITA JIKA DAP DITAKDIRKAN MEMERINTAH???
MAHUKAH NASIB KITA SAMA SEPERTI IBU AHLI PARLIMEN DAP INI???
JIKA NASIB IBUNYA SENDIRI TIDAK MAMPU DIBELA…
AMAT MUSTAHIL UNTUK DAP MEMBELA NASIB RAKYAT MALAYSIA..

INGATLAH…
SETIAP UNDI KEPADA DAP…
SAMA SEPERTI MENGUNDI UNTUK KESUSAHAN DIRI SENDIRI!!!

Media berbahasa CIna telah melaporkan secara meluas tetapi kita pasti mendapati akhbar atas talian pro pembangkang seperti Malaysiakini tidak mahu melaporkan berita ini.

Ahli Parlimen DAP Serdang yang menjadi tajuk berita itu kerana ibunya kandungnya yang mempunyai masalah jantung telah menerima bantuan bari Pengerusi MCA Negeri Sembilan, Yeow Chai Thiam.

Amat pelik dan menjengkelkan apabila seorang wakil rakyat yang dipilih oleh takyat tidak mampu untuk menyelesaikan masalah ini terutamanya masalah ibunya sendiri.

Namun kebaikan dan bantuan yang diberikan oleh MCA Negeri Sembilan kepada ibu Ahli Parlimen DAP ini langsung sedikit tidak dihargai walaupun dengan satu ucapan terima kasih.

Ahli Parlimen DAP itu juga tidak mahu mengakui walaupun telah dimaklumkan oleh media. Ternyata ibu kandung Ahi Parlimen DAP itu sendiri tidak yakin dan tiada kepercayaan terhadap kepimpinan DAP.

Tapi apa yang lebih menjengkelkan apabila isu ini mula tersebar luas, barulah Ahli Parlimen DAP ini terhegeh-hegeh mengucapkan terima kasih kepada MCA Negeri Sembilan di atas bantuan yang telah diberikan kepada ibu kandunnya.

Bongkak, ego dan politik mengatasi segalanya. Mengapa ucapan terima kasih amat sukar diberikan walaupun bantuan itu kepada ibu kandungnya sendiri???

Lebih menyedihkan, ucapan terima kasih itu hanya datang dari Ahli Parlimen DAP itu apabila Pengerusi MCA Negeri Sembilan, Dr Yeow sendiri yang bertanyakan apa keadaan terkini ibu kandungnya.

Tambah memalukan dan menyedihkan ialah bila mengatahui suami Ahli Parlimen DAP ini adalah seorang DOKTOR!!!

Apa kena dengan pasangan ini?? Mengapa Ahli Parlimen DAP ini gagal untuk menjaga ibunya sendiri sedangkan dalam masa yang sama dia berjanji membawa Negara ini ke arah yang lebih baik???

DI ALIH BAHASA DARI stopthelies

4 comments:

Anonymous said...

assalam bro,

jgn dihina dap sangat sebab syurga pas dibawah tapak kaki dap...

hehehehe...

Sudir said...

Suami dia tu doktor sakit puan..

Unknown said...

KALAU SAKIT PUAN PUN...TAK KAN TAK BOLEH TOLONG MAK MERTUA...
INI BUKAN MENANTU TAPI HANTU...
HAHAHAHAH

Anonymous said...

cina dap ni pun macam ba alif ba ya jugak...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa