Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Saturday, December 24, 2011

AHLI DAP KOMUNIS DI PENJARA 10 TAHUN!!!!




KALAU DAH NAMA KOMUNIS...
MEMANG ITU LER RESAMNYA...
ITU YANG DAPAT TANGKAP...
YANG TAK DAPAT TANGKAP...
BERAPA RAMAI LAGI???
YANG SEDANG JADI WAKIL RAKYAT...
YANG BAKAL JADI WAKIL RAKYAT???
DAP MEMANG KOMUNIS...
PERLU DIBENTERAS...
JANGAN BAGI PELUANG PADA KOMUNIS!!!

JPX

RASAH 23 Dis. – Mahkamah Tinggi Seremban dekat sini hari ini mengekalkan hukuman penjara 10 tahun ke atas bekas Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) daripada DAP, M. Kuppusamy atas tuduhan pecah amanah melibatkan wang berjumlah hampir RM70,000, enam tahun lalu.

Hakim Datuk Zulkifli Bakar memutuskan demikian selepas menolak rayuan Kuppusamy, 61, yang juga seorang peguam untuk mengetepikan sabitan dan hukuman yang dijatuhkan ke atasnya oleh Mahkamah Sesyen.

Kuppusamy disabitkan bersalah atas tuduhan melakukan pecah amanah terhadap wang tuntutan insurans kemalangan daripada Syarikat Tahan Insurance Malaysia Bhd. sebanyak RM66,647.44 atas nama Zainal Abdul Majid, 65, yang telah diamanahkan kepadanya.

Dia melakukan kesalahan itu di CIMB Bank, Wisma Dewan Perniagaan Melayu Negeri Sembilan di sini antara 29 Oktober dan 6 Disember 2005.

Tertuduh yang pernah dipilih sebagai ADUN Rasah dari 1978 hingga 1982 dan juga ADUN Jimah selama satu penggal pada 1986 didakwa mengikut Seksyen 409 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara maksimum 20 tahun dan sebatan atau kedua-duanya. UTUSAN ONLINE

1 comment:

Anonymous said...

ingatkan lebih banyak dari khir toyo. wooo

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa