Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Wednesday, November 23, 2011

MALAYSIA BENARKAN JALUR GEMILANG DIBAKAR DI INDONESIA




jalur gemilang dibakar



"They don't respect you, they don't respect our flag, they   don't respect our King and they don't respect your parents. If you allow this to happen, then you are cowards. You must teach them what being Malaysian is all about.

Kata-kata di atas dipetik bukan dari seorang negarawan dan jauh sekali ahli politik yang kononnya pembela negara.

Kata-kata di atas dipetik dari seorang yang berbangsa Cina iaitu Ong Kim Swee, jurulatih skuad Harimau Muda yang telah mempertahankan pingat emas dalam acara Sukan Sea. Harimau Muda telah berjaya menewaskan Indonesia dalam perlawanan akhir Isnin lalu.

Memang dari mula sikap biadap jiran kita ini telah diperlihatkan dengan jelas. Dengan pelbagai provokasi yang melampau dan kelakukan diri rakyat mereka yang jelas terlalu jauh dari peradaban tamadun manusia yang waras, kekalahan Sang Garadu adalah pembalasan yang hebat untuk mereka.

Namun kekalahan ini juga tidak menyedarkan malahan menambah lagi tahap biadap mereka kepada negara Malaysia. 

Lagu Negaraku dihina dengan laungan persis beruk kerasukan. Jalur Gemilang dipijak dan dibakar hanya kerana pasukan Indonesia gagal meraih emas. 

Pelbagai lagi jenis hinaan yang mereka lontarkan kepada rakyat dan negara Malaysia. Di media massa, media cetak dan media baru macam-macam medium juga cara penghinaan rakyat Indonesia lemparkan tanpa rasa malu atau bersalah.

Aku juga hairan, kenapa mereka berkelakuan begini??? 

Jika mereka hina Malaysia kerana mereka kalah, kenapa tidak sahaja mereka alihkan penghinaan mereka kepada Gunawan yang gagal menjaringkan gol sepakan penalti yang menjadi punca kekalahan pasukan mereka????

Mengapa mereka tidak menghina penjaga gol merekaKurnia Mega yang gagal menyelamatkan sepakan penalti pada perlawanan akhir tersebut yang menjadi punca kekalahan pasukan mereka???????

Jelas di sini, kelakuan biadap rakyat Indonesia adalah kerana mereka adalah dari faktor keturunan dan mereka bangga melakukan perbuatan biadap ini. 

Kegagalan ibu bapa mendidik, tahap pendidikan dan bebolehan berfikir segara elok juga dilihat  sebagai faktor utama mereka menjadi biadap sedemikian rupa.

Apa yan paling dikesalkan, di mana suara rakyat Malaysia yang kononnya pejuang Negara??? Di mana ahli politik yang lantang bersuara akan membela dan mempertahankan negara ini semasa kempen pilihanraya yang lalu???

Juga di mana suara bakal pemimpin yang berjanji akan memperlihara kedaulatan tanah air ini jika mereka dipilih menjadi pemimpin kelak??

Adakah golongan pemimpin dan bakal pemimpin ini mampu unuk membenarkan ini berlaku dan tidak mahu berbuat apa-apa??? Adakah janji mereka sebelum ini hanya janji politik dan kita ini telah menjadi mangsa pembohongan mereka???

Ada dua perkara yang besar tidak boleh diterima iaitu kebiadapan rakyat Indonesia terhadap kedaulatan negara ini dan kegagalan pemimpin kita dari menghalang perkara ini dari terus berlaku.



JPX

6 comments:

POLITIK NEGERI SEMBILAN said...

Assalamualaikum, salam 1 malaysia
Tuan,
Seandainya tidak keberatan tolong masukkan link ini kedalam blog list tuan. kerjasama tuan amat dihargai dan terima kasih.

N9kini.net
url: http://www.n9kini.net

Sekian,
Salam perjuangan.

fakhrul said...

lawak la gambo susilo.. hahaha..

Anonymous said...

mana pemuda UMNO???
tak kan boleh tengok jer....

Hero said...

semua main selamat...
yang hero pun byk yang berpura-pura...

Anonymous said...

Kita sebagai orang yang bertamadun, kita mempunyai cara untuk berdepan dengan provokasi melampau oleh Indonesia ini. Kita tidak perlu terikut ikut dan melenting secara tidak professional sebaliknya kita perlu teruskan menunjukkan contoh sebagai orang yang MENANG.

Kasihan melihatkan perasaan marah dan cemburu rakyat Indonesia kepada kita Malaysia. Bersyukur kita kepada Allah kerana memberkati kita dengan masih mengurniakan pemimpin-pemimpin yang boleh diharapkan membangunkan negara. Walaupun tidak sempurna tetapi sekurang-kurangnya tahap kemakmuran dan keamanan yang dinikmati sekarang sangat-sangat dicemburui oleh merata negara.

Adalah menjadi tanggungjawab kita sebagai rakyat Malaysia untuk berusaha mengekalkan rezeki yang diberi Allah ini. Jadi teladannya pada kita untuk sentiasa mencari pemimpin yang jujur dan berkebolehan untuk memimpin negara kita. Wajib kita tolak mereka yang tidak jujur dan amanah dan juga yang tidak berkebolehan untuk memimpin.

Mohon Allah sentiasa memberkati negara ini.

cruel

Anonymous said...

Salam,

Percayalah bahawa kebiadapan Indonesia terhadap negara kita akan berterusan tidak kira di bidang ape sekali pun, selagi sikap orang kita yang `tak ape' atau `biarlah' masih tebal dalam hati kita semua. Sikap demikian lah yg membuatkan bukan saja orang Indon, malah mat Bangla, Thai, Kemboja, Filipina, Sri Lanka malahan Awang Hitam Afrika berpusu2 berhijrah ke sini dan sudah berani menguasai segala macam bidang yang kita kuasai selama ni secara melampau. Tak hairan suatu masa nanti, semua pendatang ni akan memenuhi stadium kita dan membakar Jalur Gemilang di depan penonton kita sendiri. Ape kita akan kata? `Tak pe'...`biarlah'..Persoalannya...sampai bila kita harus berdiam? Ayuh bangsaku..bangkit dan lakukan ape yang kamu mahu lakukan terhadap mereka sebelum terlambat, sebelum mereka membakar negara kita yang tercinta ini...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa