Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Wednesday, November 16, 2011

HAJI HADI AWANG SOKONG PEMBINAAN PATUNG BUDHHA DI KELANTAN




Pada 31 Mei Tahun 2000,Haji Ady telah menyatakan bahawa,"Patung-Patung Di kawasan Lain Akan Dihapuskan Secara Berperingkat Apabila Masyarakat Tempatan Sudah Mula Faham Mengenai Hukum".

Selang setahun kemudian pada 25 Ogos Tahun 2001,Melalui HarakahDaily Hassan Shukri Telah Menyatakan Bahawa,"Mereka Mahu Memburukkan Nama PAS Seumpama Taliban Di Afghanistan Yang Telah Memusnahkan Patung Buddha Di Bamiyan Sebelum Ini".

Terengganu akan roboh semua patung haiwan termasuk patung sotong dan udang di Bandar Marang."Tindakan meroboh itu dibuat sebagai mengikut langkah Kerajaan Pas Kelantan yang merobohkan replika Kijang di bulatan Tuan Padang,Kota Bharu sebaik sahaja memerintah negeri itu pada tahun 1990" - (Exco Terengganu Wan Hassan Mohd Ramli Pada 3 Mac 2000).

Haji Hady kata patung penyu,patong sotong dan udang BOLEH DIROBOHKAN,Tetapi kenapa beberapa patung yang kini makin berkembang dan tumbuh bak chendawan di Kelantan sukar Nik Ajih tumbangkan...???




SUMBER:SUARA TIMUR

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa