Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Friday, November 25, 2011

ANWAR BUAT PEMBEDAHAN PLASTIK DI INDONESIA

 

ELOK SANGAT LER TU...
MUKA BURUK...
PERANGAI PUN BURUK...
PAKEJ!!!
JADI KEPADA YANG TAK SUKA BENDA BURUK...
JANGAN IKUT ORANG YANG BURUK NI...
JANGAN PERCAYA APA YANG SI BURUK NI CAKAP...



KUALA LUMPUR 24 Nov. – Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam siri ceramahnya di Indonesia terus memburuk-burukkan Malaysia dengan menuduh sistem kehakiman negara ini tidak bebas kerana dikongkong oleh pihak kerajaan.

Ketua Pembangkang itu berkata, bukan itu sahaja, hakim-hakim yang menjalankan tugas juga tidak mempunyai kewibawaan kerana mereka terikat dengan ketentuan yang telah dibuat oleh kerajaan apatah lagi sekiranya ia melibatkan orang berpangkat besar.

Beliau berkata, secara ringkasnya, tidak berlaku pemisahan kuasa di Malaysia seperti mana ditetapkan dalam amalan demokrasi berparlimen, khususnya antara badan kehakiman dengan eksekutif.

‘‘Sebagai contoh, jika seorang yang berpangkat besar menerima komisen, orang ini tidak akan masuk penjara, sebaliknya akan dilepaskan.

‘‘Apabila hakim boleh dibeli atau mereka takut untuk membuat keputusan, itu merupakan satu petanda yang cukup buruk (terhadap institusi kehakiman),’’ katanya ketika berceramah di dalam satu forum di hadapan pelajar Indonesia di republik itu, 30 Julai lalu.

2 comments:

Anonymous said...

Orang kalau dah kaki bontot bukan tahu halal haram dosa pahala janji sedap dia. Manusia macam ni dah tahu tahu dosa berat, sangut menipu, fitnah, bohomg dan khianat kepada bangsa, agama dan negara.

Allah SWT apabila memberi rezeki dan kuasa pada mahluknya adakah dia jalan amanahnya, dan apa digunakan kekayaannya dan tujuan apa. Untuk naikkan syiar Islam? Aku kira tiada.

Kita fikir-fikir sendirilah

andi said...

tu dia...inilah golongan yang kononnya perjuangkan demokrasi...tak dapat sokongan rakyat sendiri nak melacur dekat negara orang lain pulak...burukkan nama negara sendiri..lepas tu banggalah bila malaysia kena maki hamun dengan negara lain...tapi tak nak cerita 4 negeri yang dorang kononnya jaga sekrang ni apa status....

hancus demokrasi bila memihak kepada pakatan...kuku besi bila pada bn...

itu pun orang buta tuli lagi...aku harap pakatan sangat bangga dengan pemimpin mereka....

biar putih tulang jangan putih mata...

apa ko harap bila sengaja buruk2kan nama malaysia??bangga menjadi orang yang memburukkan malaysia???

ini ada lah orang yang menjadi penasihat ekonomi selangor....dekat selangor kononya nasihat untuk ekonomi selangor kononnya....jadi kalau ko membruukkan nama negra sendiri ada kah itu sesuatu perkara yang boleh dianggap berjaya sebagai penasihat ekonomi??

bodoh betul....bangga jer jadi pengkhianat negara...pergilah minta jadi warganegara indonesia tu anwar...kat situ ko bebas sikitkan...

siallah...tak paham aku...apa objektif pergi bagi ceramah macam tu kat negara lain...apa faedah?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa