Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Friday, October 07, 2011

PENYOKONG PAS YANG KERJA KERAJAAN TIDAK AKAN AMBIL BONUS TANDA PROTES



PAS NI KATA PARTI ISLAM...
TAPI PERANGAI TAK SIKIT PUN MACAM ISLAM...
BUKANKAN ISLAM AJAR UMATNYA SUPAYA BERSYUKUR???

INI DAH BAGI PUN TAK RETI NAK BERSYUKUR...
SUSAH SANGAT KER NAK MENGHARGAI PEMBERIAN NI???
KALAU KAU TAK SUKA PUN TAK PAYAH NAK BISING-BISING...
KERAJAAN PAS ADA PERNAH BAGI BONUS MACAM NI KER???

KEPADA PENJAWAT AWAM YANG TAK SUKA BONUS NI...
APA KATA TAK PAYAH TERIMA DUIT NI...
APAMACAM, BERANI????

JPX

6 comments:

Anonymous said...

gelihati aku.. x nk ambik bonus?
kauorg keje dgn kerajaan duit gaji pun jgn ambik kan duit haram tu bukan aku ckp tp org pas yg ckp..

kenapa x nk berhenti saja keje dgn Kerajaan, x baik bg makan anak bini dgn duit kerajaan (haram).
kata kerajaan zalim, haram, menindas rakyat tp bergantung hidup dgn kerajaan...

Unknown said...

kalau kita rajin sikit...
mesti kita jumpa berapa ramai pemimpin pas duduk rumah kerajaan...
bini keje kerajaan, laki sebuk pas pis pus..

contoh terbesar calon PRK Merlimau..

Anonymous said...

Gua tak kerja gomen pun bersyukur dengan apa yang ada...rezeki ada di mana-mana.

Tapi kalau duduk dalam kerajaan dapat benefit itu ini. Kutuk kerajaan itu ini..tak taulah nak classified manusia jenis apa. Kalau ambil contoh binatang anjing pun tahu setia pada tuannya. Yang tak setia anjing gila je...sebab ada penyakit...adakah banyak golongan itu??

zahari1950 said...

Terkejut beruk aku jika mereka tidak mahu terima bonos tersebut. Pemimpin mereka tahu akan kekuatan BN dari segi matrial dan pengurusan. Mereka tahu kekuatan BN membantu rakyat dari segi kebajikan dan pembangunan. Jadi mereka telah tanam dalam minda penyokong mereka bahawa walaupun mereka kata UMNO kafir tetapi pemberian UMNO/BN adalah halal digunakan kerana ianya dikira harta rampasan perang. Sebab itulah penyokong PAS tidak akan merasa malu dan segan untuk hadir menerima bantuan atau sebagainya dalam majlis anjuran kerajaan UMNO/BN. Mereka sanggup berpanas telinga apabila diperli atau disindir. Kan mereka semua pejuang!. Minda mereka telah di tanam dengan moto berikut:- "Dengar apa yang UMNO/BN cakap. Ambil apa yang mereka berikan tetapi bila mengundi pangkah PAS".

Anonymous said...

Tak nak ambil bonus? yaa ke korang cakap nih, mana kau orang tahu ? Kau orang adakan cerita kot? Bonus tuh dibank in kan? Kalau dia orang ambil dan belanja duit tu hanya ALLAH sahaja yang tau. Orang yang jiwa macamnih janganlah korang percaya.. Kalau kerajaan tak bagi bonus puak-puak macamnilah yang bisingnya.. b'bagai dituduhnya kerajaan.. Tak nak ambil pula tanda protes.. kenapa protes? diorang nk banyak lah tu 2 bulan ke. ok, dah x nak ambil bonus tu aku cabar puak-puak perasan nih ambil je bonus tu kemudian bagi semuanya kat fakir-fakir miskin. x pun bg je kat aku hahahha.. PERASAN baik lah tu

Anonymous said...

Spesis macam nih memamng ramai sepanjang aku peratikan. Berdentam dentum kutuk kerajaan, tak ada satupun usaha kerajaan yang betul. Habiskan sebahagian masa kerja untuk kutuk kerajaan. Cukup bulan puak nih lah yang paling cepat beratur kat mesin ATM. Tanya diri sendiri adakah anda sebahagian daripadanya?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa