Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Tuesday, October 11, 2011

BELANJAWAN PAKATAN RAKYAT ADALAH YANG TERBAIK!!!


Belanjawan 2012 yang telah dibentangkan oleh PM Jumaat lalu telah memberikan kesan yang mendalam kepada rakyat Malaysia. Pengagihan kekayaan negera dengan tertib dan beberapa penyelarasan yang memberika keuntungan kepada rakyat amat dihargai.

Pakatan Rakyat terlebih dahulu membentangkan Belanjawan mereka. Dengan kos RM220 billion, Anwar Ibrahim yang pernah menjadi Menteri Kewangan mendabik dada mengatakan bahawa belanjawan mereka leboh realistik dan baik.

Mereka dengan yakin belanjawan yang mereka bentangkan dapat menarik minat dan perhatian rakyat. Dengan pergolakan dalam, isu moral pemimpin PR dan kejahatan yang mereka lakukan, belanjawan ini dilihat sebagai satu alat untuk meyorokkan dan mengalih pandang rakyat dari semua itu.

Bila sahaja selesai pembentangan oleh PM, mereka segara menuduh secara melulu dan membabi buta mengatakan apa yang dibentang oleh Kerajaan adalah ditiru dari mereka. PR menjaja cerita bohong dan menyebar fitnah bahawa Kerajaan kering idea dan terpaksa meniru apa yang mereka telah terdahulu tawarkan di dalam belanjawan mereka.

Nanum apa yang diperkatakan oleh PR langsung tidak memberikan kesan. Penerimaan rakyat seluruhnya adalah negetif. 

Namun sudah menjadi resam pembangkang. Mereka tidak jemu dan penat untuk terus memburukan apa yang dilakukan oleh kerajaan. Setelah modal "Belanjawan Tiru" tidak diterima dan dilayan, mereka mencipta fitnah terbaru. Kali ini merekaa menudah bahawa belanjawan ini tidak akan mampu dilaksanakan kerana kerajaan tidak punya dana yang mencukupi dalam simpanan mereka.

Ini jelas menunjukan PR adalah dari kalangan mereka yang jahil tentang ekonomi. Jika ditakdir Allah PR memerintah menjadi kerajaan, bagaimana mereka mahu melaksanakan belanjawan mereka??? Adakah mereka ada mempunyai dana yang cukup untuk melaksanakan belanjawan mereka???

Berapa banyak beza belanjan PR dan Belanjawan Kerajaan?? Adakah nilai perbezaan lebih kurang RM 10 Billion ini terlalu besar dan menyukarkan kerajaan melaksanakan apa yang mereka telah janjikan???

Mereka juga juga bertegas bahawa Kerajaan tiru belanjawan mereka. Jika Kerajaan tidak mampu mana mungkin mereka mampu. Betul tak???

Ternyata apa yang mereka katakan selama ini adalah dusta dan fitnah. PR adalah pembohong terhormat dan pembohong paling berani kerana mampu untuk berbohong sepanjang masa termasuk di dalam belanjawan mereka.

Memilih PR sebagai pemimpin adalah sama untuk membiarkan dan merelakan diri kita semua dibohong!!!

JPX


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa