Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Saturday, September 03, 2011

TERKINI:SHAMSUL PENDEK ISYTIHAR AMK PENYOKONG KOMUNIS



Wujud lagi rupanya manusia katik berotak udang ni dalam negara Malaysia yee.. Gua ingat dia sudah migrate ke Turki sebab dulu dia kata negara luar lagi bagus dari Malaysia..

Gua pun heran.., kenapalah mamat katik ni suka sangat menyalak salahkan kerajaan? Tak ada langsung ke jasa kerajaan yang mengalir dalam darah daging dia?

Sekarang ni dia tuduh kerajaan sengaja ubah sejarah. Dia tak mau generasi muda kibarkan bendera negara secara membuta tuli pasal kononnya sejarah yang ada sekarang ni bukannya sejarah yang sebenar..

Kalau bendera negara sendiri tak boleh nak kibar.., takkan Samsul Iskandar nak suruh anak-anak muda kibarkan bendera komunis pulak?

Mamat katik ni juga mahu semua content buku teks sejarah diubah semula pasal kononnya ia dicaturkan oleh polemik sempit pemerintah UMNO/BN.

Gua dah konpius..., sejak bila pulak si mamat katik yang bernama Shamsul Iskandar ni jadi pakar sejarah?

Dan dari kecik sampai sekarang.., dia belajar sejarah negara mana agaknya sampaikan tak tahu sejarah negara sendiri? Bengong !!!


Generasi muda di negara ini harus membahas, mengkaji dan menulis semula teks sejarah negara ini, kata Ketua Angkatan Muda KEADILAN, Shamsul Iskandar Mohd Akin.

Katanya, kemerdekaan bukan sekadar laungan dan kibaran bendera sedangkan sejarah sebenar dikaburkan pemerintah dan harus kembali dibuka dan dibahas agar yang hak diletakkan ditempat yang betul.

“Selepas 54 tahun kemerdekaan, generasi muda harus berani menyingkap sejarah. Mengibar bendera dan melaung merdeka bukan penyelesaian mutlak.

“Sejarah yang dikaburkan pemerintah harus dibuka kembali dan dibahas agar yang hak diletak di tempat yang betul,” katanya pada kenyataannya, hari ini.

Katanya, polemik mengenai sisi sejarah yang berbeza daripada teks sekolah harus dibahas di kalangan rakyat, khususnya generasi muda berbilang kaum.

Justeru, beliau berkata, makna kemerdekaan dan pemahaman sejarah dapat memperbetul ‘ketaatan membuta tuli’ yang membelenggu mentaliti politik sempit tajaan Umno Barisan Nasional (BN).

“Adalah malang apabila Umno BN lebih sanggup melihat rakyat buta sejarah berbanding memaknai kemerdekaan dengan penghayatan sejarah yang mendalam.

“Inilah akibatnya apabila nasionalisme ditakrif sebagai ‘Barisan Nasionalisme’, bukan sayangkan negara mendahului hal lain,” katanya.

SUMBER: MEDIA PERMATANG PAUH 

2 comments:

muhammadumno said...

SUDAH TIBA MASANYA AMK DIBUBARKAN AKIBAT DARIPADA KEGAGALAN MEREKA MEMBAWA PERUBAHAN KEPADA UMAT ISLAM DI MALAYSIA.

Sejak kebelakangan ini, pemimpin-pemimpin parti KEADILAN amat yakin mengatakan kuasa orang Islam melayu tak akan hilang di Malaysia kerana kerusi orang mlayu jauh lebih banyak.

Memang kerusi orang melayu lebih banyak, namun demikian, kenape mereka tidak pernah menyentuh soal perpecahan orang Islam Melayu.

Anda tengok sendiri betapa berani orang bukan melayu mempertikaikan hak mutlak orang melayu pada masa sekarang, begitu juga penganut agama kristian yang berani mejalankan penyebaran agama kristian.

Ini semua adalah akibat daripada perpecahan kita semua. Kalau PAS kate dia bagus, buktikanlah. Hentikanlah menyalahkan UMNO. Rakyat sudah bosan dengan gelagat pemimpin PAS. FIKIRKANLAH.

Jiwa Paradox said...

AMK ADALAH GOLONGAN MELAYU MUDA YANG KONONNYA BIJAK DAN PANDAI MEMILIH KEBAIKAN DALAM BERPARTI.

TAPI MEREKA SEBENARNYA LUPA ATAU BUAT-BUAT LUPA BAHAWA SEMUA YANG APA PADA HARI INI ADALAH HASIL PERJUANGAN DAN KERJA KERAS PARTI YANG MEREKA BENCI.

PADA HEMAT JPX, AMK TIDAK LEBIH DARI BUDAK SURUHAN DAN PEON TAK BERGAJI PELIWAT!!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa