Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Thursday, August 04, 2011

IQ AZMIN ALI SAMA DENGAN BERUK????


1. AZMIN ALI NI ZAMAN REFORMASI. DIA BUKAN SIAPA-SIAPA. MUNGKIN SEBELUM ITU DIA PUN JARANG DAPAT JUMPA ANWAR. MUNGKIN BINI DIA YANG LEBIH KERAP JUMPA ANWAR. TAPI MASA BERUBAH DAN NASIB MENYEBELAHI AZMIN.

2. Mungkin Anwar nak balas jasa Azmin sebab berkongsi isteri, dia diberikan tempat di dalam PKR. Maka di situ bermulalah drama yang mana Anwar menjadi dewa.

3. Dalam satu siri drama ini, Azmin yang telah diangkat sebagai Timbalan Presiden PKR galak menghentam sistem SPR. Pelbagai tuduhan dan dusta dilemparkan kepada SPR hanya untuk menunjukkan bahawa si Azmin ni buat kerja dan bagus!!!

4. Lalu si Azmin ni yang terkenal dengan benaknya yang melampau, telah membangkitkan isu pengundi hantu. Dia kononnya buat kajian ke atas beberapa no kad pengenalan dan mendapati mereka yang mempunyai ic merah (penduduk tetap) telah dimasukan sebagai pemilih oleh SPR.


5. Hanya dengan berpandukan kod 71 pada kad pengenalan tersebut, dia menjaja cerita bahawa BN/UMNO menggunakan SPR sebagai alat untuk memenangi pilihanraya secara haram. Dia juga bersungguh menyatakan bahawa kod 71 hanya digunakan oleh PR dan mereka tidak layak untuk mengundi.

6. Azmin ini juga mendapat bantuan akhbar atas talian pro yahudi untuk menyebarkan berita palsu serta dusta. Maka Azmin gembira sebentar kononnya dia telah berjaya dan Anwar akan semakin sayang padanya.

7. Panas yang disangka hingga ke petang tidak menjadi kenyataan. Kebodohan diri sendiri akhirnya memakan diri. Azmin terpaksa akur dengan kebenakan dirinya yang hina.

8. Dalam sebuk buat cerita bohong tentang kod 71, si Azmin ni terlupa bahawa dia punya ic pun kod 71...hahahahah


9. Azmin juga merupakan seorang Penduduk Tetap dan tidak layak mengundi di Malaysia...betul tak???

10. Terbaru Azmin dilaporkan memencil diri di dalam hutan kerana malu berhadapan dengan dunia nyata. Dia juga sedang sedaya upaya untuk menilai semua tahap iqnya supaya ianya sekurang-kurangnya sama dengan tahap iq beruk!!!

JPX

4 comments:

Wau Janak said...

bro azmin, asal dari indon,pilipin atau dr bangla?
dulu masa masuk malaysia guna perahu atau kapal tarbang?

wau
waujanak.blogspot.com

Anonymous said...

Haha terbaik..!

Dot said...

satu kapai dgn zuraidah...ada hubungan persaudaraan kut? cuba check salasilah..ntah2 berselirat jalinan kekeluargaan????!!!

Unknown said...

PKR ni kan memang untuk anak beranak anwar jer...hahahaha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa