Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Monday, July 25, 2011

SAH: NIK AZIZ MEMANG PENGOTOR!!!!


APA NAK JADIK NI???
KATA ISLAM???
BUKANKAH ISLAM ITU AGAMA YANG SUCI...??
KENAPA PEMIMPIN ISLAM INI PENGOTOR???
JADI MENTERI BESAR DAH BERPULUH TAHUN...
TAPI MASIH GAGAL LAKSANA KEHENDAK ISLAM???

KENAPA DALAM MASA BERPULUH TAHUN JADI MENTERI BESAR...
MASIH GAGAL DIDIK RAKYAT UNTUK AMAL KEBERSIHAN...
NEGERI DIA KONONNYA SERAMBI MEKAH...
NAMA NAK BEST...
TAPI KEADAAN NEGERINYA LANGSUNG TAKDE KENA MENGENA DENGAN NAMA...
TAK KAN BENDA MACAM NI SULTAN NAK BAGI TAU...
DAH BENAK SANGAT KE OTAK ORANG TUA NI???

KALAU SATU NEGERI TAK BOLEH TADBIR..
INI PULAK NAK TADBIR NEGARA MALAYSIA...
BOLEH JAHANAM JADIKNYA...
BAIK TAK USAH!!!

JPX

TUMPAT 23 Julai - Sultan Kelantan, Sultan Muhammad V hari ini mencemar duli mengutip sampah bagi menunjukkan contoh kepada rakyat di negeri ini supaya mementingkan kebersihan.

Baginda yang memakai kemeja T, berseluar trek dan memakai topi tanpa segan silu bersama-sama dengan 1,000 rakyat mengutip daun dan sampah sarap di Pantai Sri Tujoh di sini.

Majlis tersebut bermula dari pukul 10.30 pagi dan baginda meluangkan masa lebih dua jam untuk memastikan kawasan pantai tersebut bersih kerana ia merupakan salah satu destinasi pelancongan terkemuka di negeri ini.
Pada masa sama, baginda menegur sikap rakyat negeri ini yang tidak menjaga kebersihan di semua kawasan terutama di masjid dan tandas.

Baginda bertitah, rakyat negeri ini sepatutnya mempunyai kesedaran tinggi menjaga kebersihan kerana ia kebersihan itu adalah sebahagian daripada iman.

UTUSAN ONLINE

3 comments:

Anonymous said...

orang KELANTAN terutamanya oerang PAS memnag pengotor..bukan setakat kotor tak reti jaga kebersihan, hati dan nurani mereka juga kotor..Heee maaf yer tak semua orang kelantan macam tu..aku cuma rujuk pada orang2 PAS PIS PUS je yer

Anonymous said...

ore kelate semua nya BERSIH. YANG MENGOTORKAN KELATE ORANG DARI LUAR, ATAU LEBIH JELAS ORANG BARISAN UMNO ITU LAH ALASAN PEMIMPIN PAS KELATE.

Unknown said...

hahahha..
N.ajis ni byk sangat politik sampai kebersihan pun tak boleh jaga...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa