Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Friday, February 25, 2011

PAKATAN RAKYAT TAWAR JAWATAN "PENDEMO" SEPENUH MASA




1. Malaysiakini yang dikenali sebagai penjilat PR melaporkan kelompok manusia penyokong peliwat ini akan menganjurkan satu demo untuk menyatakan sokongan kepada kebangkitan rakyat Libya.

2. Umum diketahui bahawa rakyat Mesir, Libya dan beberapa negara Timur Tengah bangkit menentang kerajaan mereka. Demo bantahan itu diadakan di hadapan Kedutaan Besar Libya di ibi negara.


3. Pakatan Rakyat melihat ini sebagai satu peluang dan menggesa agar rakyat Malaysia turut sama bertindak berdemo dan menggulingkan kerajaan agar Sang Peliwat dan Komunis dapat memerintah negara ini.

4. Inilah watak dan peribadi sebenar penyokong PR. Mereka fikir dengan berdemo semua masalah boleh selesai. Mereka sebenarnya menambahkan masalah yang sedia ada.

5. Kegemaran berdemo mungkin juga terdorong kerana mereka memang tiada kerja lain. Selain mendapat upah dari pihak tertentu, kekurangan mereka untuk berfikir seperti manusia biasa juga adalah alasan mengapa mereka mudah untuk ditipu sekaligus menjadi bahan suruhan.

6. Berdemo juga telah menjadi rukun dan perkara wajib bagi seseorang untuk menyertai PR. Kebolehan untuk mencarut, menjerit, merosakan harta awam, baring tengah tambak dan berkelakuan persis beruk akan menjadi satu kelebihan besar sekaligus menjadikan mereka sebagai ahli-ahli yang terpilih dan dihormati.

7. Walaupun demo ini bukan budaya kita di Malaysia, PR telah menwajibkan kepada semua penganut budaya "depan belakang sama sahaja ini" untuk berdemo hatta isu itu langsung tidak melibatkan hal ehwal negara Malaysia. 

8. Namun amatlah mendukacitakan apabila Ketua Dewan Pemuda PAS terlupa untuk melaksanakan tanggungjawab untuk berdemo apabila hasrat murninya berkaitan isu Valentine ditentang hebat oleh Pemuda DAP. Sehingga hari ini Tantawi masih menikus walaupun serbannya dikuis oleh kafir harbi!!

JPX

2 comments:

Megat Alam Gempita said...

Jika demonstrasi bertukar rusuhan, kita mungkin akan lihat kedai sapa kena bakar, rumah ibadat sapa kena runtuh, pompuan bangsa mana kena rogol, lelaki bangsa mana kena sembelih, harta bangsa mana kena rampas oleh para penyokong revolusi Arab nih....ya teruskan rusuhan, ramai yang tunggu masa akan tumpang sekaki!
Sokonglah demonstrasi dan rusuhan ganas...dah lama kita tengok kelampauan bangsa harbi nih, masa untuk membalas akan berlaku tanpa kawalan!
Di Mesir, Libya, Bahrain, Yamen, Turnisia...banyak kedai bukan Islam habis dirompak dan dibakar tetapi kedai Muslim dibiarkan selamat oleh para perusuh Arab.
Di Malaysia, ramai Melayu yang suka berdemonstrasi. Tidak mustahil mood demonstrasi boleh bertukar kepada demonstrasi anti harbi-komunis!
Fikir-fikirlah kalau kita masih nak menyokong fuckatan!

Unknown said...

yang berdemo ini pun sebenarnya tak tahu apa sebab utama mereka berdemo..

mereka terpedaya dengan janji dan penipuan pemimpin mereka yang tamak dan jahat...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa