Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Sunday, December 05, 2010

SIAPA KAFIR YANG SEBENARNYA???


1. Sudah menjadi kegiatan rasmi Parti Islam SeMalaysia, PAS menipu dan menabur fitnah dalam agenda mereka membantu DAP Komunis menjadi tuan di Malaysia ini.

2. Sekali lagi, Kamarudin Sidek Ketua Dewan Pemuda PAS Negeri Melaka boleh kita jadikan contoh besar dalam hal ini. Kamarudin meletakan ilmu agama dan norma hidup Islam ditempat yang paling bawah dalam menjalankan tugasnya.

3. Membaca entri yang ditulis oleh si Kamarudin ini mungkin membuat sesetengah muntah dan terus pengsan. Mana tidaknya, setiap butir perkataannya langsung tidak memperlihatkan dan menggambarkan identiti kopiah putih yang berada di atas kepalanya.

4. Memetik dari entri blognya, "ayat Quran yang dibaca salah dan terjemahannya pun silap. Apa sudah jadi..... UMNO pelihara ustaz akhir zaman ni. Dah tu gunakan bahasa yang yang agak kasar seperti Bahalul, bodoh, kafir..... baca sirah nabi tak betul."

5. JPX JUGA KAGUM BILA SI KAMARUDIN INI TAHU ADA KESILAPAN TERJEMAHAN(JIKA BENAR BERLAKU) BACAAN AYAT AL-QURAN YANG BERLAKU DALAM CERAMAH TERSEBUT, TAPI JPX CABAR SI KAMARUDIN UNTUK TEGUR INDIA YANG TERANG-TERANGAN KAFIR, BACA AYAT AL-QURAN UNTUK CERAMAH POLITIK DAN LEBIH MENYEDIHKAN SESUKA HATI SELEWENGKAN AYAT AL-QURAN UNTUK MERAIH UNDI!!!

6. Si Kamarudin ini mungkin cuba sedaya upaya untuk menjadi seperti idolanya, Pok Nik . Jadi dalam proses itu, mengkafirkan sesama Islam akan menjadi satu wadah utama. Caci maki, kata-kata kesat juga tidak ketinggalan.

7. Si Kamarudin ini JPX rasa pelajaranya hingga ke seberang laut di bumi Ambia. Walaupun pelajarannya tinggi dia mungkin terlepas untuk belajar sepenuhnya kemurkaan Allah jika mengkafirkan sesama Islam. JPX dengan rasa rendah diri ingin berkongsi beberapa potong hadis Rasulullah saw dengan si Kamarudin dan seluruh umat pembaca.

Imam Bukhari r.a. bahwa Abu Dzar mendengar Rasulullah s.a.w. bersabda yang bermaksud: "Tidak boleh seorang lelaki menuduh lelaki yang lain sebagai fasik atau kufur karena tuduhan itu akan kembali semula kepadanya jika yang dituduh itu tidak sedemikian".

Darinya lagi, bahawa beliau mendengar Rasulullah s.a.w. bersabda: "Barangsiapa memanggil seorang lelaki dengan panggilan kafir atau mengatanya musuh Allah, sedangkan orang itu tidak sedemikian, maka tuduhan itu akan kembali kepadanya".-Muttafaq 'Alaih

Dari Ibnu Umar r.a. beliau berkata, telah bersabda Rasulullah s.a.w. "Apabila seseorang lelaki berkata kepada saudaranya: "hai kafir", maka kekufurannya itu jatuh kepada salah seorang daripada keduanya. Jika apa yang dikatakan itu benar, kafirlah orang dipanggil tapi kalau tidak, kekafiran itu kembali semula kepadanya."

8. Jadi, jika inlah pemimpin PAS, kononya yang benar memperjuangkan agama Islam, adakah kelakuan dan perbuatan Kamarudin ini mendapat keredhaan Allah?? Adakah Islam akan benar-benar terbela jika ianya diperjuangkan oleh manusia yang sebegini??? Sudah pasti lebih banyak persoalan yang timbul dari penyelesaiannya...

9. Sebenarnya, Islam itu lebih indah dan lebih hebat dari apa yang digambarkan oleh PAS. Kamarudin, kawan-kawannya dan PAS langsung tidak menggambarkan ISLAM yang sebenar!!!

JPX

3 comments:

Unknown said...

HEBAT JIWA PARADOX ...

PENJELASAN BEGITU MENARIK, PENUH DENGAN ILMU DAN DISERTAKAN DENGAN AYAT SUCI AL QURAN.

JUAK JUAK INI SEBENARNYA SUDAH MENJADI FASIQ TANPA DISEDARI.

DAN JUAK JUAK INI ADALAH PELACUR ISLAM TEGAR!

Unknown said...

TERIMA KASIH.

YANG PENTING KITA PERLU SELAMATKAN SAUDARA KITA YANG MASIH TERPEDAYA OLEH DAKYAH PUAK INI.

SEMOGA ALLAH SELAMATKAN KITA SEMUA DARI TIPU DAYA AKHIR ZAMAN INI

Anonymous said...

Terima kasih bagus penjelasan. mesti dalam setiap masa besertakan keluhuran yang hanya terlahir dari adanya iman.

Bangsa Melayu jangan relakan diri dengan semua yang berteras emosi sahaja. Iman dapat dapat mengimbangi keputusan. Keputusan baik datang dari pengetahuan. Pengetahuan terbina dari keilmnuan. Tak sama kalau jadi orang yang terpelajar dtapi tidak berpendidikan.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa