Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Friday, November 19, 2010

16 DISEMBER 2010: GILIRAN ZAID KE PUTRAJAYA????


1. Zaid Botol, akhirnya mengaku kalah dalam perjuangan dalam PKR. Dia akan meninggalkan parti yang paling lawak dalam sejarah politik Malaysia pada 16 September 2010 ini. >>> BERITA PENUH DI SINI<<<<

2. Alasan utama dia meninggalkan parti tersebut adalah bila dia menjadi mangsa perbuatan jahat Anwar Ibrahim Sang Peliwat. Pertandingan merebut jawatan Timbalan Presiden yang disabotaj oleh Sang Peliwat yang nyata memihak kepada anak emasnya, Azmil Ali.

3. Zaid telah menghantar surat ke Pejabat PKR dan memilih tarikh 16 Sepetember kerana terlalu meminati tarikh tersebut. Dia juga menyatakan akan menubuhkan parti baru untuk bertanding di Pilihan Raya Umum yang akan datang.

4. Begitulah riwayat cerita politik seseorang yang hanya mencari kepentingan diri. Dia lupa tugas dan tanggungjawab utama dan akhirnya menjadi mangsa kepada ketamakan dan kejahatan diri sendiri.

5. Dalam hal ini, JPX tak salahkan Sang Peliwat namun Zaid sememangnya terlalu lemah atau mungkin telah didukunkan untuk turut serta dalam PKR dahulu. Sang Peliwat memang seorang yang jahat, jadi mengapa mahu turut serta dalam perjuangannya???

6. Apapun, JPX ucapkan selamat maju jaya kepada Zaid Botol dan parti barunya.

JPX


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa