Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Monday, May 19, 2014

PANAS:CERITA SEBENAR TENTANG DYANA PAKAI BIKINI


Dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Teluk Intan kali ini terdapat seramai 45 orang pengundi berumur lebih 100 tahun, 38.61 peratus pengundi adalah Melayu, Cina (41.94 peratus) dan India (19 peratus).

Calon DAP di Teluk Intan ialah Dyana Sofya Mohd. Daud merupakan Setiausaha Politik Lim Kit Siang. Ibu Dyana Sofya sebenarnya bekas ahli Wanita UMNO yang aktif di peringkat bahagian. Sekiranya pembaca ada mengikuti artikel saya yang lepas maka kalian akan teringat yang saya mengatakan bahawa pakatan pembangkang sering mengambil individu yang memiliki ‘DNA’ UMNO dan Barisan Nasional (BN) dan akhirnya dipakejkan sebagai jaguh dalam parti mereka.

UMNO dan BN ialah kilang penawaran bakat terbesar kepada pakatan pembangkang. Peliknya setiap hari ada sahaja tuduhan dan dakwaan disebarkan kepada orang ramai betapa lemah dan jahatnya UMNO dan BN.

Dalam isu ini sebenarnya pihak media sosial BN yang tidak peka dan terperangkap dalam jerat yang diumpan oleh pakatan pembangkang. Dalam DAP sebenarnya sama juga seperti parti PKR yang mana terdapat kumpulan yang pro Istana Segambut dan sebaliknya.

Begitu juga dalam DAP, terdapat kumpulan yang pro Dinasti Lim dan yang menentangnya. Banyak penganalisis politik sebelum ini meramalkan keluarga Dinasti Lim sudah tidak sehaluan dengan keluarga Ngeh dan Nga di Perak.

Terdapat beberapa calon berpotensi sebelum ini yang dilihat sebagai penyokong kuat keluarga Ngeh dan Nga di Perak. Mereka ialah Setiausaha Politik Nga Kor Ming, Chong Zhen Min dan Hee Kuan Yew atau lebih dikenali sebagai ‘SUPERMAN’.

Diramalkan keluarga Dinasti Lim bersama strategis dan RBA akan merangka satu strategi untuk mempromosikan Dyana Sofya untuk meningkatkan kebarangkaliannya menjadi calon kerana beliau dianggap produk Dinasti Lim.

Keadaan ini akan mengurangkan kebarangkalian calon-calon berpotensi dan anak jati Perak yang datangnya daripada musuh lama, keluarga Ngeh dan Nga.

Mereka merancang untuk mencari gambar Dyana Sofya yang mirip dengan seorang selebriti Filipina iaitu Pauleen Luna dan menyebarkan kepada penyokong BN melalui jentera RBA.

Akhirnya, penyokong BN yang kekurangan strategi dalam media sosial terperangkap dengan menggerakkan ahli-ahli mereka menyebarkan gambar palsu Dyana Sofya.

Pada ketika itu , Malaysiakini dan laman page RBA dengan cepat mengatakan wanita yang disebarkan bukan Dyana Sofya tetapi Pauleen Luna. Sekiranya tidak dirancang maka persoalannya mana mungkin gambar asal tersebut boleh dicari dengan begitu cepat?

Kini semua media, blogger, RBA dan termasuk akhbar The Star melaporkan dengan meluas bagaimana jahatnya BN mengaibkan Dyana Sofya. Teknik ini adalah serampang dua mata iaitu pertama membuat fitnah sehingga menjejaskan kredibiliti BN, mengakibatkan masyarakat memberi undi dan simpati kepada Dyana Sofya.

Nampaknya sebelum pilihan raya bermula Dinasti Lim sudah hampir menang dalam dua pertarungan iaitu secara dalaman dan luaran.

Oleh itu adalah penting bagi BN untuk sedar daripada lamunan dan tidak berterusan terperangkap dalam permainan dan taktik kotor DAP ini yang akhirnya hanya menguntungkan mereka tetapi BN pula yang terpalit dengan dakyah dan pembohongan pihak pembangkang yang didalangi RBA.

Penulis ialah Penganalisis Politik, Presiden Pertubuhan Hak Belia Malaysia, Pengasas blog SYA For The Nation.

3 comments:

Anonymous said...

sebenor nye pemimpin UMNO sdkrang xde aura nya..dri atas sampai laa kat bawah..melalak dgn bantuan media letronik je pandai nya..org pon naik meluat..politik rakyat m'sa bukn paham bahasa tinggi dgn bermadah2..bhsa lindung2..rakyat m'sa lebin paham bhsa kasar yg mudah dipahami..

Anonymous said...

BUDAK DYANA NI SEDAP DIRATAH.

Anonymous said...

Pemimpin umno tak ada aura........
Calon dap penuh aurat..........
Itu yg pas suka.......

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa