Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Thursday, April 03, 2014

KENAPA KITA MAMPU BIARKAN KOMUNIS TERUS MENERUS HINA BANGSA MELAYU???


DAP sememangnya tidak senang dengan sistem pendidikan di negara ini yang berteraskan kepada Bahasa Melayu. Sekolah Kebangsaan bagi mereka adalah SEKOLAH MELAYU. Sekolah Melayu pula bagi DAP adalah lebih rendah nilai mutunya berbanding sekolah vernakular, khususnya sekolah Cina kerana nama MELAYUnya, bukan kerana silibus atau kurikulumnya.

Untuk melakukan penghinaan secara  halus, Lim Guan Eng dan seluruh angkatan DAP melabelkan mutu pendidikan di negara ini membabitkan aliran kebangsaan sebagai tidak bermutu, ketinggalan dan guru-gurunya pula jenis tangkap muat. Lim Guan Eng dan DAP tidak sahaja menghina para pemimpin, pegawai-pegawai kerajaan, mahupun kakitangan awam kerana bersekolah kebangsaan, tetapi juga Melayu dan Bumiputera sebagai warganegara bodoh yang tidak tahu apa-apa kecuali menyokong UMNO-BN.

Mutu pendidikan cerdik yang dimaksudkan oleh Lim Guan Eng ialah, produknya akan mengundi DAP dan menjadi abdi Pakatan Rakyat yang tidak boleh berfikir, menolak sebarang maklumat kecuali yang disalurkan oleh pemimpin Pakatan Rakyat, melihat kerajaan sebagai sebuah entiti haram yang merampas kemenangan Pakatan Rakyat, menganggap semua penyokong kerajaan sebagai pasukan yang menerima bayaran dan projek, melihat para pemimpin kerajaan sebagai perasuah dan melihat Islam serta Melayu-Bumiputera sebagai penyebab negara ini tidak cepat maju seperti Singapura dan Hong Kong.

Lim Guan Eng dikhabarkan mengamuk bersama Ahli-Ahli Parlimen DAP yang lain apabila Kementerian Pelajaran mendakwa mutu pendidikan dan pelajaran di Malaysia sama seperti di negara-negara maju. Tentangan yang ditunjukkan oleh Lim Guan Eng dan para pemimpin DAP yang rata-rata berasal dari aliran sekolah Cina, sudah sedia maklum.

Kecualilah sekiranya Kementerian Pelajaran mengatakan mutu pelajaran dan pendidikan sistem pelajaran vernakular, khususnya Cina setaraf dengan pendidikan serta pelajaran di negara Barat, maka Lim Guan Eng dan para pemimpin DAP sudah tentu akan bersetuju sepenuhnya.

Ironinya, Lim Guan Eng menyalahkan guru-guru yang ditugaskan mengajar di sekolah kebangsaan. Menurut Lim Guan Eng, guru-guru di sekolah kerajaan seharusnya perlu dipilih oleh pihak sekolah bagi mendapatkan mutu pelajaran dan pendidikan yang lebih bermutu.

Dengan kata lain, Lim Guan Eng dan para pemimpin DAP sangat prejudis dengan guru-guru yang mengajar di sekolah kerajaan selain menganggap guru-guru di sekolah Cina jauh lebih baik dan lebih memberikan komitmen kepada kerjaya mereka.

Penghinaan yang dibuat oleh Lim Guan Eng dan para pemimpin DAP itu sebenarnya bukanlah perkara kecil dan remeh. Sebaliknya ia mengundang banyak petunjuk yang lain.

DAP dalam usaha untuk menyelamatkan sekolah-sekolah vernakular yang melahirkan subversif yang bersikap menikam belakang dan memburuk-burukkan negara menerusi tulisan dan politik perkauman sempit yang menjadikan Melayu-Bumiputera dan Islam sebagai bahan belasahan mereka.

Rahsia sekolah-sekolah vernakular menghasilkan pengkhianat-pengkhianat negara telah pun diketahui. Kredibiliti sekolah-sekolah vernakular telah dipersoalkan dan dipertikaikan. DAP mengambil langkah membela sekolah-sekolah vernakular dengan mempertahankan sekolah-sekolah vernakular tersebut sambil memperlekeh-lekehkan tahap pendidikan kebangsaan yang berteraskan Bahasa Melayu.

Politik DAP hanyalah untuk menjahanamkan negara ini. Mereka bergiat cergas menjahanamkan apa-apa sahaja yang menjadi teras kepada negara ini kerana teras tersebut adalah Melayu-Bumiputera dan Islam. Dengan menggunakan trick mudah iaitu memperlekehkan apa-apa sahaja dalam negara ini dan kemudian menaikkan dan memartabatkan apa-apa sahaja yang berkaitan dengan Cina, DAP merupakan dalang kepada subversif yang cuba menjahanamkan negara ini.

Perhatikan sahaja bagaimana DAP berkempen di Sarawak dengan menyatakan DAYAK PERLU MENJADI KETUA MENTERI. Mereka mengatakan mereka tidak mengamalkan perkauman tetapi dari segi praktikalnya, mereka sedang cuba menyemarakkan api perkauman dan kebencian di kalangan kaum Dayak yang merupakan masyarakat majoriti di Sarawak.

Namun apabila mereka sudah berkuasa, DAP akan meminggirkan Dayak sebagaimana yang berlaku di Pulau Pinang, sebaliknya menaikkan Cina dan menukarkan imej Sarawak sebagai negeri Cina. Itu yang dilakukan oleh DAP dan Lim Guan Eng.

Semua halatuju DAP dan Lim Guan Eng adalah CINA, CINA dan CINA!

Namun dalam tidak sedar, Lim Guan dan DAP terus mempertikaikan dan menghina Melayu-Bumiputera dan Islam dengan melabelkan kumpulan sasaran sebagai TIDAK BERMUTU!

2 comments:

Anonymous said...

Jawapanya ialah kerana kepimpinan negara kita amat lemah sekali. Najib GAGAL secara TOTAL mengakibatkan perkara sebegini jadi. Hishamuddin pula teruja sampai nak pergi jumpa budak 15 tahun dari Perancis yang tulis surat kat dia. Ini mentaliti tahap paling rendah-tahap tadika. Macamana negara kita tak hancur kalau ada 2 ekor pelawak macam ni?

Unknown said...

Nape zaman mahathir benda ni tak terlalu banyak zaman sekarang berleluasa..adui

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa