Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Friday, August 02, 2013

SYABAS TPM:INILAH PEMIMPIN MELAYU YANG KAMI MAHU!!!


INILAH YANG KAMI MAHU...
TUNTAS DAN TEGAS...
KATA ITU KOTA...
BUKAN NAK LAYAN DIA AJA...
SAMPAI DIA RAYA KITA KENA MAIN GENDANG...
BUKAN SEKEJAP CAKAP INI BELAKANG CAKAP ITU...
BUKAN DAH CIUM LEPAS TU NAK MINTAK MAAF...
KALAU LAYAN KAN SANGAT PEMAKAN BABI TU...
SATU BENDA PUN TAK JADI NANTI...
KITA LAYAN DIA PUN...
APA YANG DIA BUAT KAT KITA...
INI MACALAH PEMIMPIN MELAYU YANG KAMI MAHU!!!
SYABAS DAN TAHNIAH KEPADA TAN SRI..
KALAU RAMAI LAGI PAK MENTERI MACAM TAN SRI KAN ELOK!!!
HARAP-HARAP BENDA NI BERTERUSAN LAH YER...
JANGAN ESOK NAK KAJI LAGI...!!!

JPX

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, Pelan Pembangunan Pendidikan Malaysia (PPPM) akan tetap dilancar 6 September ini walaupun mendapat tentangan Persekutuan Persatuan-persatuan Lembaga Pengurus Sekolah Cina Malaysia (Dong Zong).

Beliau yang juga Menteri Pendidikan menegaskan, kerajaan tidak akan tunduk atau berasa takut dengan desakan Dong Zong kononnya PPPM akan menghapuskan bahasa Mandarin dan sekolah-sekolah vernakular.

"Sebagai kerajaan yang bertanggungjawab membela perjuangan kaum Melayu dan negara, kita akan teruskan dasar ini tanpa rasa terganggu, tergugat atau takut berhadapan dengan mereka," katanya ketika berucap dalam Majlis Penyampaian Sumbangan dan Berbuka Puasa di Surau Saadiah, di sini hari ini.

Sebelum ini, Dong Zhong mendakwa PPPM akan menghapuskan bahasa Mandarin dan sekolah vernakular menerusi persidangan yang diadakan persatuan tersebut sekali gus menunjukkan mereka seolah-olah dihantui dengan pelaksanaan pelan berkenaan.

Dalam pada itu, Muhyiddin mencabar Dong Zong membaca dan meneliti isi kandungan pelan berkenaan yang tidak menyebut langsung usaha memansuhkan bahasa Mandarin atau sekolah jenis kebangsaan (SJK) Cina dan Tamil.

Menurutnya, PPPM yang akan dilancarkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak itu memperuntuk sebanyak RM125 juta yang bukan sahaja bertujuan memperkasa bidang pendidikan tetapi bahasa Melayu di sekolah kebangsaan.

"Kita mahu jadikan sekolah kebangsaan sebagai sekolah pilihan kepada semua kaum. Jangan jadikan usaha ini sebagai isu politik yang boleh menggugat keharmonian dan kepercayaan rakyat kepada kerajaan," katanya.

Beliau berkata, bidang pendidikan akan mundur jika langkah tersebut tidak diambil kerana PPPM adalah menyeluruh serta merangkumi semua aspek.

Dalam pada itu, Muhyiddin menegaskan, kerajaan turut memberi tumpuan dalam soal pendidikan Islam untuk meneruskan kemajuan sekolah agama di negara ini sesuai dengan kedudukan umat Islam sebagai masyarakat majoriti.

"Untuk itu kita akan bina sekolah menengah agama sempena nama arwah bapa saya di atas tanah seluas 6.8 hektar di daerah Muar Johor  ini," katanya.--UTUSAN ONLINE 

3 comments:

Anonymous said...

MUHYIDIN JADI PM!!

ZAHID & MUKHRIS JADI TIMBALAN!!!

LOJIK NYA MUHYIDDIN DAN ZAHID ADA TELOR DAN BIJAK!!

MUKHRIS BIJAK DAN TUN M BOLEH MEMBANTU!!!

Anonymous said...

Muhyiddin jadi PM dan Zahid jadi TPM....hmmm...nampak ok juga tu..

Anonymous said...

Apa yg dah terlepas perlu ditebus balik demi kesejahteraan negara.

TPM dgn Ds Zahid boleh mantapkan lagi asal jgn pecah telur dah ler....
Anak Tun M masih terlalu awal/muda lagi. Beliau sbg pelapis sja skrg d perlu didedahan lg agar kuat d Tun kena beri ilmu kat dia cukup2...

Malaysia Bolih!
BBC/ABC PASTI BERJAYA...!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa