Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Friday, August 02, 2013

LAGI KES TEMBAK BERLAKU!!!!


Kejadian berlaku pagi tadi pukul 9 di lampu isyarat Jalan Pandan Makmur,  Pandan Indah, Ampang. Mangsa bernama Wong Foo Yui, seorang peniaga emas dan tinggal di sebuah kondo di Jln Klang Lama.

Dua lelaki menaiki motorsikal berhenti di sebelah kereta mangsa ketika sedang menunggu lampu isyarat dan menembak ke arah mangsa.

Difahami dua lelaki suspek tersebut dikatakan saksi-saksi mungkin berbangsa Melayu. Kalau muka Melayu tapi Bangla atau Indon, tak tahulah.

Berita Bernama di SINI. Mangsa tercedera tapi tak mati lagi.

Nampaknya hampir tiap-tiap hari berlaku tembak menembak dan percubaan membunuh.

MAKLUMAT TAMBAHAN 5:40

Ada maklumat mengatakan tembak menembak dan bunuh membunuh yang berlaku sekaranga dalah ekoran pelepasan tahanan-tahanan ISA dari Simpang Renggam.

Kebanyakkan adalah orang muda yang mahu mencari "kawasan" atau menuntut "kawasan."

Difahami dua perubahan sedang berlaku di belah Selangor ke utara dan Johor/Selangor.

Belah utara melibatkan kongsi gelap kaum India yang dipercayai usaha sindiket yang mahu menguasai kawasan belah-belah utara. Mereka dipercayai berpengkalan di utara dan mendapat sokongan kewangan dari luar.

Ini mungkin sebab kenapa pembunuhan di utara melibatkan kaum India.

Belah Johor dan Selangor, ada beberapa perubahan tampuk pentadbiran kongsi gelap Cina. Kononnya kaum tua dipaksa berai jalan kepada kaum muda. Ada pula alasan kaum tua untuk berhenti membayar.--SUMBER

2 comments:

Anonymous said...

Terima kasih najib dan muhyidin kerana buang isa dan eo...aku ingatkan depa pandai....rupanya bongok nak mampos...

PKIK100 said...

itupun di atas idea dan kebodohan Anwar yg menuntut memansuhan ini...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa