Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Monday, August 08, 2016

MASIH ADA LAPAN BOM TANGAN DI TANGAN PENGGANAS IS!!!


Kalau ada yang cuba nak putar kononnya isu membabitkan militan IS di negara ini satu pengalihan atau sengaja diadakan oleh kerajaan untuk menakutkan rakyat sila dengar apa yang diberitahu oleh Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Zahid Hamidi ini.

Katanya ia adalah ancaman sebenar.

Beliau yang juga Menteri Dalam Negeri berkata kini Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) sedang menjejaki lapan butir bom tangan yang dipercayai masih berada di tangan militan IS di negara ini.

Menurutnya dua daripada 10 bom itu telah digunakan dalam serangan di sebuah pusat hiburan Movida di Puchong, pada Jun lepas.

"Kita nak pastikan rakyat tidak terjejas dan terganggu dengan perbuatan mereka .


"Langkah keselamatan dan kawalan juga sedang dipertingkatkan," katanya.

Beliau menyatakan demikian kepada wartawan selepas merasmikan mesyuarat perwakilan UMNO Bahagian Kuala Selangor Ahad.

Dalam perkembangan berkaitan Zahid memberitahu kerajaan telah membatalkan 68 pasport rakyat Malaysia yang menyertai kegiatan IS di negara-negara terlibat dengan militan itu.

Katanya pembatalan itu berkuat kuasa dua minggu lalu selepas mendapat arahan daripada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak.

"Daripada maklumat perisikan, pasport rakyat Malaysia yang terlibat (dengan IS) telah diarah untuk dibatalkan, jadi mereka tidak mempunyai dokumen perjalanan lagi sebagai warganegara Malaysia.

"Jika mereka pulang ke negara ini, tindakan perundangan akan diambil terhadap mereka mengikut Akta Imigresen," katanya.

Turut hadir Timbalan Menteri Dalam Negeri Datuk Nur Jazlan Mohamed, Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Selangor Datuk Mat Nadzari Ahmad Dahlan, Anggota Parlimen Kuala Selangor Datuk Seri Irmohizam Ibrahim dan Ketua UMNO Bahagian Kuala Selangor Datuk Ishak Haron.

Terdahulu dalam ucapannya,Zahid yang juga Naib Presiden UMNO berkata terdapat dua keluarga iaitu di Shah Alam dan Ipoh, Perak, bertindak menjual rumah, restoran dan kereta masing-masing untuk menyertai perjuangan militan IS di Syria.

"Berdasarkan risikan, kedua-dua keluarga ini tinggalkan segalanya dan bawa anak-anak kecil ke Syria kononnya ingin berjihad untuk mencari jalan singkat ke syurga.

"Berdasarkan laporan yang saya terima, mereka yang kononnya ingin berjuang dengan Daesh di Iraq dan Syria berakhir dengan jadi pencuci tandas atau penyapu sampah di jalanan sahaja ...ternyata semuanya indah khabar dari rupa.

"Saya dapat tahu mereka menyesal dan nak balik ke Malaysia tetapi kerajaan telah keluarkan arahan untuk batalkan pasport mereka serta merta. Kita tidak mahu kompromi dengan mereka yang khianati negara dan kita tidak iktiraf mereka sebagai rakyat Malaysia," katanya.--AD

1 comment:

Anonymous said...

Menteri bodoh ni juga kata dia dah jumpa penderma arab tu. Tiba-tiba duit tu wang menyamun 1MDB. Jumlah wang yang dicuri dari 1MDB sama pula dengan duit derma tu, USD681M. Rasa meneri-menteri ni ingat depa dipilih untuk mengembala lembu-lembu kot.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa