Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Tuesday, May 03, 2011

KHALID GAGAP KELEPET RM 600 RIBU UNTUK JAHANAMKAN MELAYU!!!



SHAH ALAM: Kerajaan negeri Selangor akan melaksanakan program penerangan dan memasang papan iklan kempen ‘Mansuhkan ISA’ di 56 kawasan Dewan Undangan Negeri (Dun) tidak lama lagi.

Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata, “sebanyak RM600,000 telah diluluskan dalam sidang Dun baru-baru ini untuk tujuan ini dan kempen anti-ISA (Akta Keselamatan Dalam Negeri) dijalankan selewat-lewatnya Jun depan.”

“Pejabat Menteri Besar akan mengadakan sesi penerangan kepada rakyat tentang betapa pentingnya akta yang zalim ini dimansuhkan,” katanya dalam sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat exco di Bangunan SUK di sini hari ini.

Ketika ditanya mengenai dana RM600,000 itu, Khalid berkata ia merupakan peruntukan kerajaan Negeri yang dipindahkan kepada akaun Menteri Besar Diperbadankan (MBI).

“Wang itu dari kerajaan Negeri dan dipindahkan ke MBI untuk mendirikan papan iklan dengan meletakkan gambar-gambar yang sesuai bagi dipertontonkan kepada rakyat,” katanya yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Ijok dan Ahli Parlimen Bandar Tun Razak.

Menurut Khalid, antara Adun yang bertanggungjawab untuk memberi penerangan dan menjalankan kempen itu nanti ialah M Manoharan (Kota Alam Shah), Shaari Sungip (Hulu Kelang) dan Ahli Parlimen Shah Alam Khalid Samad.

Mengenai dakwaan kontrak ‘alibaba’, daripada syarikat Bumiputera kepada ahli DAP yang dilaporkan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia baru-baru ini, Khalid berkata, “siasatan sudah selesai dan tiada bukti yang kukuh mengenai dakwaan itu.”

“Kami sudah pantau perkara ini namun demikian, terpulanglah kepada PBT (Pihak Berkuasa Tempatan). Tapi kita cadang kepada mereka supaya beri kepada ‘owner operator’,” katanya.

Berhubung kes mahkamah antara Speaker Datuk Teng Chang Khim dan peguam Datuk Hafarizam Harun, beliau berkata pihaknya sedia berdepan di mahkamah nanti.

“Kes ini antara Speaker dan peguam. Semua sudah sedia untuk berhadapan dengan kes ini di mahkamah.

“Namun Badrul Hisham Abdullah (Adun Pelabuhan Klang) perlu menghadap Jawatankuasa Hak dan
Kebebasan Dun untuk memberi keterangan,” tegas beliau.

Semalam, Hafarizam memfailkan saman pemula di Mahkamah Tinggi Sivil berhubung satu kes saman diterimanya. Beliau mengemukakan saman itu terhadap tiga pihak – Dun Selangor, Selcat dan Mohamad Yasid Bidin.

4 comments:

Anonymous said...

MB inilah yang paling bodoh dalam sejarah 53 tahun negara tercinta. ISA perlu dalam keadaan terdesak untuk menentukan keamanan negara dan bukan sesuka hati sahaja.

Banyak lagi problem di Selangor yang perlu pada perhatian dan budget bukan kayakan syarikat papan iklan cina cina satu Selangor ini.

Bodoh betul Khalid Gagap, sial.

Unknown said...

mb Selangor ni dah makan nasi kangkang komunis sbb tu kena ikut cakap DAP.

banyak isu Islam/Melayu yang dia ni tak boleh handle dengan baik...

Eli Wong pun dia bela!!!

Anonymous said...

KHALID DAH KENA NASI KANGKANG ELI WONG

Anonymous said...

bukan nasi kangkang! tapi taik celah kangkang pun dia dah jilat...haha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa