Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Friday, November 05, 2010

MESTI BACA: "PUTERI" PAS BANYAK AIR





1. Galas pada 4 November 2010 cuacanya amat baik. Walaupun sedikit mendung pada awal pagi, tengaharinya panas. Jerebu yang melanda Malaysia, Johor khususnya tidak sampai di Galas.

2. Namun ada segelintir penyokong dan perayu undi PAS Hamba DAP Komunis menggayakan topeng muka dengan gaya mereka tersendiri. PERSOALANYA KENAPA?

3. APA YANG MEREKA MAHU SEMBUNYIKAN???? MALU DENGAN MUKA SENDIRI KURNIAAN ALLAH SWT???? Yang pasti aku ada jawapan untuk persoalan ini.

4. Pertama, dalam sibuk mereka merayu undi, aku sempat juga berbual dengan golongan bertopeng muka ni. Mula-mula tanya nama, lepas tu dari mana dan soalan-soalan yang biasa ditanya bila baru berkenalan. ( golongan yang aku jumpa ini kaum Hawa)

5. Selepas itu aku pun tanya soalan yang memberi jawapan kepada persoalan di atas. Aku tanya, "Awak belajar lagi ker?" Mereka menjawab " YA". Aku tanya lagi, "Di mana"? Salah seorang dari mereka menjawab " Universiti *****" . Yang sorang lagi menjawab " Universiti ******** ****"

6. Jadi bila mendengar jawapan itu aku tanya datang dengan siapa? Mereka yang lurus bendul ni pun jawab dengan LECTURER!!!

7. Bila dapat jawapan itu, aku pun mula ke tempat lain. Melayan orang yang KUFUR NIKMAT, takut nanti aku pun jadik macam diorang!!

8. Kalau kita masih belajar, tumpulah pada pelajaran. Lebih elok kita bersyukur dengan apa yang ada sebelum nikmat itu ditarik kembali. Kerajaan telah sediakan macam-macam kemudahan untuk Bumiputera, tapi mengapa masih mahu jadi pembangkang??? Penuhkan dulu ilmu di dada, banyakkan baca sejarah. Kalau mahu jadi pembangkang sekalipun, jadilah dari kalangan mereka yang berilmu.

9. Jawapan kedua kenapa mereka pakai topeng muka adalah kerana MEREKA MALU KERANA CALON PAS DI GALAS PERNAH KENA TANGKAP KHAWLAT!!!! MEREKA JUGA MALU KERANA TUAN GURU WALI SELIPAR BERI RASUAH DAN ANWAR AL JUBURI SUKA MELAKUKAN SEKS LUAR TABII!!!!

10. Apapun, pelajar IPTA di atas mesti dalam keadaan yang kecewa kerana BARISAN NASIONAL MENANG BERGANDA DI GALAS DAN BATU SAPI. Maka, SOKONGLAH BARISAN NASIONAL!!!!

11. Kalau adik yang baju biru pegang payung tu baca blog ini, abang ler yang kamu bagi air tadi. Tapi kamu mesti tak ingat muka abang sebab, ABANG PUN PAKAI TOPENG!!!!! wakenabeb......hahahahhaha

JPX

23 comments:

kontolan said...

Puteri hamPAS banyak air..
Zul Gendut pun gendut air...
Nike Arjis banyak air jampi..
Calon PKR, Ansari 2x jatuh dlm air..
Al-juburi selalu kluar air...
Zizan Kedah naikkan tarif air..
Kalifah Guan Eng pun naikkan air..
Selangor tak cukup air..
Kelantan banyak air..air karat!!!!!

Anonymous said...

Uni mana lah tu....tak guna punya lecturer, bukannya mengajar tapi berpolitik...hujung bulan makan gaji dari kerajaan. Yang pelajar2 tu pun tak guna otak betul.

Anonymous said...

Ni boleh dikenakan AUKU. Exam baru nak mula depa dok meroyan kat sana.. gagal exam kata soalan payah.. nak jawab macam mana minggu belajar di belajar kan kena galas.. Khalid nordin patut bukak mata luas jangan pandai cakap jer...

Anonymous said...

Kami ingin mengumumkan KEMPEN SAVE AIDC BLOG. Kepada yang ingin menyalurkan bantuan atau sumbangan kewangan, boleh memberi seikhlas mungkin Melalui Akaun Bank Islam 1303 5010 0580 99 di atas nama Tetuan AIDC Management. Sumbangan anda sangat2 kami hargai dan ucapan terimakasih yang tidak terhingga.

- Yuhu / www.anwaraidc.com -

anakbangsa said...

kalau kerajaan yg mereka tentang ni x bagus,x bertanggungjawab,x prihatin dan bermcm2 tidak lg,mcmana mereka yg x berapa pandai berpikir ni dpt masuk U kan?kalau nak ikut merit,rasa2nya budak yg bertopeng bulan ni x layak langsung kot masuk U.sbb x reti berfikir sapa yg membela Islam dan org melayu selama ini.Nasib baik le kerajaan yg byk 'Tak'bagi mereka ni memberi peluang mereka menimba ilmu di menara gading.Bila dah ada peluang tu,belajar le betul2 dan dptkan gred yg tertinggi utk dibanggakan.ni tidak,menggigit tgn yg menghulurkan bantuan.hish...kufur nikmat betul lah.

Anonymous said...

tu student yg ngikut tu bukan psl apa..ntah2 nk carrier mark letu.

Anonymous said...

kementerian pengajian tinggi sila jawap. jgn dok menafikan jerk. kalau perlu ambil tindakan sila ambil. nnt anak2 kita senang dibawa oleh lecture dia kat hotel lak. kat sini sket punya jauh leh bawa apatah lagi kalau kat sana senang le nak bawa... yg dibawa lak semuanya gurlz gedik2..suruhan yg buruk dari lecture tahap gampang

Anonymous said...

apa kaitan dgn air??haha

Unknown said...

Lecturer yang bertanggungjawab perlu dikenakan tindakan. Pelajar yang tak minat untuk belajar dan lebih suka berpolitik, baik berhenti kerana temapat anda di universiti boleh diganti oleh mereka yang lebih layak!!!

Anonymous said...

sedih mak bapak kat kg siang mlm berdoa agar anak diterangkan hati supaya lulus jadi org berguna yg si anak pergi berkempen klu petul parti yg di sokong tak apa ni parti yg nama aje parti islam tapi semua benda jadi halal ,, yg pelajar ni 1 buta hati tak nampak kat u tu semau ada disediakan kerajaan bukan berlajar di dlm pondok klu aku singkir aje dr u baru depa tahu nak minta kerja dr pas aku rasa kerja tak ada yg cantik blh jadi bini depa kah kah kah

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Reti Bersyukur said...

Lebih baik tumpukan kepada pelajaran tengah kesempatan belajar masih ada. Jangan lupa Universiti itu didirikan oleh kerajaan BN yang kamu tentang itu.
Belajar dulu berterima kasih kepada mereka yang memberi kamu peluang belajar.

Anonymous said...

KERA JAAN KITA NI LEMAH.. TERANG PEGAWAI YANG MENENTANG KERAJAAN DIMANA MEREKA MAKAN GAJI TERUTAMA DI UNIVERSITI TU ).. PECAT MEREKA SURUH MEKA KERJA DGN KERAJAAN PAS...PENSYARAH LAH SEMAI BENIH BENCIKAN KER JAAN BN...BERTINDAK TEGAS LAH SIKIT BANYAK LAGI PENSYARAH YAG SETIA DI LUAR SANA.. YANG MENGGANGUR..

Anonymous said...

zaman tun banyak yang bercirikan islamn wjud, jakim, bank islam dan lain.. PAS apa yang meka buat.. dengar Masjid pun kencing tak buat.. ini la bana nya berkawan dengan Gay Tua...

hairil said...

bro... aper la korg nie.. sker ati dia lah nak sokong saper.. kalo bdk pempuan ni jadi doktor pon o peguan ppon.. makan duit kerajaan.. jd ahli parlemen pas suatu hari nanti.. ko nk cakap apa? kufur nikmmat?

yg ramai doktor doktor jadi ahli parlimen pas korg nak cakap per lak? huhu come on la bro.. xsemestinya kerajaan yg tanggung kite sejak dari lahir bg perkhdmatn kesihatn percuma kite rasa berdosa x sokong kerajaan..
ak sdgkn kakitangan kerajaan pon x sokong kerajaan.. bukan ak sorg member2 ak pon sama.. so nak suh kitorg benti kerja??
saper lak yg nak kerja kalo pakat buang org kerja?
k nak masa temuduga tanya dulu o buat sumpah ikrak nak sokong bn??
pale hotak

Unknown said...

HAIRIL: kalau tak sokong kerajaan untuk apa kerja dengan kerajaan??
ramai lagi yang sokong kerajaan takde kerja sebab mereka yang macam kau duduk dalam kerajaan. kalau ko nak berhenti, pergi kerja dengan pembangkang, takde saper nak halang kau...

muslim malay said...

hairil jangan terikut2 pemimpin pembangkang melayu yg terang2 pengkhianat bangsa melalui kerajaan pakatan yg DIKETUAI DAP.. ko dah enjoy macam kelebihan dari kecik sampai besar hasil dari DEB anjuran kerajan bn yg DIKETUAI umno.. sekarang ko nak hancurkan semuanya dan nafikan anak cucu aku hak dan peluang yang sama yang kita semua nikmati.. orang macam ko ni lah yg sangat2 perlu duduk dan renung betul2 dan dalam2 tentang fahaman apa yg ko pegang tu.. bukan demi anak cucu aku aje.. demi anak cucu ko jugak..

Anonymous said...

Kadang-kadang bila melihat keadaan seperti ini, di mana peraih undi ini di kalangan penuntut-penuntut sedih rasanya. Sepatutnya mereka fokus masa mereka pada membuat ulangkaji pelajaran. Mereka ini kadang-kadang tak ingat kepada emak dan ayah, bagaimana mereka bertulungkus lumus membesarkan anak agar menjadi anak yang berguna pada satu masa nanti. Tutup muka kenapa? Takut emak bapak kenal, atau kawan-kawan laing kenal. Nasihat saya pada orang macam ini, ingatlah emak dan ayah di rumah, tumpukan masa dengan pelajaran agar cemerlang bukan sekadar lulus sahaja

belalang said...

Berapa ekor sangat lecturer yg pro pembangkang dan yg pasti suara mereka itu suara bisu. jgn lupa ketua2 jabatan dan sekutunya yg di jolok naik sezaman pak al juburi , mereka ini seperti musang berbulu ayam yg menjahanam ayam sereban tapi tak dapat ditembak mati. walaupun mereka berbulu ayam tapi bau musangnya tetap ada, kenapa dibiarkan? jgn pejam mata dan jgn buat2 terperanjat? kalau berani perambat musang ni.. ADA BERANI?

Labu Labi said...

Korang2 yg akal cetek ni....fikir sikit la...bebudak U tu semuanya 18 tahun keatas. Bila dah umur 18 thn (walaupun belum lagi cecah umur mengundi 21 thn), automatically diorang boleh buat pilihan sendiri siapa diorang nak sokong. Biaq pi la depa nak sokong PAS ke ape ke. Bukan minta beras, gula, garam, milo, susu dengan korang pun. Yg korang sakit hati sangat pesal. Kurang-kurang masih ada sifat sopan sebagai wanita muslimah lagi. Tutup aurat.

sila lihat..
http://www.facebook.com/Kamibencisaifulbukhari#!/photo.php?fbid=104083032993573&set=a.104083012993575.5702.100001756306953&pid=27714&id=100001756306953
yang ni la yang orang UMNO suka, kan? Sexy, lawa, bergetah, tak tutup aurat, kan kan kan?

korang tak payah dok sibuk pasal budak IPTA nak sokong parti mana yg diorang suka. itu hak diorang sebagai rakyat malaysia 18tahun keatas. bebudak sekolah rendah yg dibongokkan oleh UMNGOK untuk berarak naik basikal laaagi kes teruk. Kementerian pelajaran, Guru Besar dan Guru-Guru, tolong jawab. Ape citer nih?
http://www.harakahdaily.net/v2/images/stories/undi_P094/250420101445.jpg

http://1.bp.blogspot.com/_5eu-_HoLnNg/SVj2RpkI45I/AAAAAAAACig/JE2PPkCj-00/s320/jangangunabudak.jpg

perhati betul2 gambar2 ni dan masukkan dalam kpala hotak korang yg bengap. Wassalam

Labu Labi said...

"Your comment has been saved and will be visible after blog owner approval"

Aku tau...gerenti kau takkan approve punyalah.

Anonymous said...

Kenapalah golongan mahasiswa-mahasiswi Melayu/Islam di Malaysia tidak pernah bersyukur dengan nikmat yang diberikan Allah kepada mereka? Tuntutlah ilmu sampai setinggi langit pun, biar bangsa kita maju dan TIDAK ditindas dan dihina oleh yang lain. Kalau anda tidak bersyukur dengan nikmati itu, tukarlah kerakyatan anda dengan kerakyatan saya. Bila anda dah tahu perit jerih erti "dijajah", baru anda akan menangis tidak berlagu, bak kata orang tua-tua dulu. Kenapa mesti memihak kepada pembangkang di sana?

Adam said...

salah ke kalau ada yang sokong pembangkang? sokong pembangkang bukan beerti kita menidakkan kecemerlangan dan kesenangan yang sudah ada ni. kita cuma mahukan sesuatu yang ditambah baik dan mungkin diperbaiki oleh satu pihak lain. negara demokrasi, kita undi kali ni, x boleh jalan, kita undi pihak satu lagi.. tugas mereka ahli parlime, memartabatkan hak rakyat.. so, kalo kita rasa susah dengan pihak kerajaan sekarang, kita cari jalan untuk senangkan hidup kita dengan memenangkan pihak satu lagi..
kata rakyat diutamakan?? so, kita utamakan diri kita yang bernama rakyat.. bila dlm situasi nak menang, mcm2lah konspirasi, cerita2, dll.. asam garam berpolitik.. terima lah. nak marah buat apa..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa