Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Saturday, November 06, 2010

PAS YANG KEJI LAGI HINA: ADAKAH MEREKA BENAR-BENAR ISLAM



1. Dalam kegembiraan kita meraikan kemenangan berganda di Galas dan Batu Sapi, negara dikejutkan apabila Perdana Menteri Malaysia YAB Dato' Seri Mohd Najib dimasukan ke hospital kerana masalah kesihatannya.

2. Sudah menjadi resam rakyat Malaysia, kita akan saling kunjung mengunjung dan menziarah jika sanak saudara dan sahabat handai kita tidak sihat dan dimasukan ke hospital.

3. Apa yang aku nak cerita adalah satu benda yang tidak patut dilakukan oleh orang Islam dan sesama Islam. Berita Perdana Menteri Malaysia disambut dengan pelbagai andaian dan tafsiran negatif dari pemimpin PAS PIS PUS.

4. Husam Musa, melalui Lidah Bercabang Rasmi PAS Hamba DAP Komunis Harakah mempersoalkan Kerajaan berkenaan status kesihatan Perdana Menteri. Dia meminta Kerajaan berterus terang kepada rakyat berkenaan keadaan semasa Perdana Menteri bagi mengelakan khabar angin yang bukan-bukan.

5. Apa dah kena dengan Husam ni??? Dah buang tebiat ker??? Engaku tak dengar berita ke??? Ko duduk mana??? Dalam gua ke?? Kan Menteri Kesihatan dah lapor status pada media semalam!!!!

6. Ini adalah salah satu bukti yang menunjukan bahawa Puak PAS ni mmg hati busuk dan penuh dengan hasad dengki. Engkau tu rakyat, yang sakit tu pemimpin. Kan elok kita doakan agar pemimpin kita sihat agar dapat terus mentadbir dengan sempurna. Ini orang tengah sakit, engaku pulak macam ambil peluang hentam PM!!!

7. Kalau engaku nak tahu sangat apa status PM, aku cadangkan engaku pergi melawat dan lihat sendiri keadaanya. Tanya khabar dan kalau tak puas hati, engaku tanya sendiri PM macam mana keadaannya. Dulu masa Tuan Garu Pok Nik sakit, boleh jer PM pergi lawat dia. TAK HILANG BISA ULAR MENYUSUR AKAR!!!!

8. Ternyata Islam yang PAS bawa berlainan dengan Islam yang Rasulullah SAW tinggalkan dan semua pemimpin PAS dan pengikutnya PERLU BERTAUBAT. Sama jer semua, dari atas ke bawah....KLUK KLEK!!!

9. Mari kita semua doakan agar Perdana Menteri Malaysia segera sembuh. Amin.

JPX

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa