Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Wednesday, November 03, 2010

MELAYU TERUS DITINDAS DI PULAU PINANG








1. Dalam kesibukan kita menjalankan kempen Pilihanraya Kecil DUN Galas dan Parlimen Batu Sapi, Melayu di Pulau Pinang terus menerus ditindas oleh pemerintahan kuku besi Komunis DAP.

2. Siang tadi sekumpulan peniaga di KOMTAR dan wakil Parti Cinta Malaysia telah berkumpul secara aman di hadapan Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang untuk meyerahkan memorendum bantahan kepada Ketua Komunis Pulau Pinang, Cauvinis Lim Guan Eng.

3. Memorendum ini adalah berkenaan Kerajaan Komunis Pulau Pinang telah merampas 29 lot tanah orang Melayu dan 12 lagi milik Cina atas alasan pembinaan pusat pengajiaan tinggi. Namun, tindakan Kerajaan Komunis ini tidak mendapat persetujuan dari pemilik tanah tersebut.

4. Projek itu mendapat bantahan daripada Umno Pulau Pinang dengan asas bahawa satu daripada cawangan kampus adalah daripada sebuiah universiti di Singapura, tanah milik Melayu yang terlibat dan bayaran pampasan adalah rendah.

5. Kerajaan Komunis Penang melampau. Mereka sengaja mencari kemarahan orang Melayu dengan menggunakan kuasa mereka sewenangnya. Mereka perlu ingit, bumi ini ada "tuan".
Sejarah ada menyatakan dan telah membuktikan. Jangan sampai luka lama berdarah kembali.

6. Tanah dan hak orang Melayu bukan sesuatu yang boleh dipertikaikan. Jika ianya berlaku dan mereka cuba melakukannya dengan sengaja, akibatnya amat buruk. Tapi, jika itu yang mereka mahu maka itulah juga yang mereka akan dapat!!!
Gambar ihsan Taiping Mali

JPX

4 comments:

Anonymous said...

Hahahaha..yg enko nk sibuk2 negeri orang nie apahal ko bai...

Unknown said...

Ini bukan kesah negeri... Aku cerita pasal orang Melayu!!!

Anonymous said...

orang islam semoga banyak berdoa pada Allah supaya kaum yang zalim(ketua menteri Pulau Pinang dan semua kroni) akan dibinasakan. Tak kira sapa dia kalau dia zalim, pasti dapat balasan. Biar dia seronok sekarang, Akhirat nanti Celaka lah dia dan semua oarang yang zalim.

Anonymous said...

Nak kongsi pada semua melayu...ada seorang india muslim diberitahu oleh seorang bangsat hokkien....Dia berkata yang mereka bangsat mata sepet sengaja menaikkan harga rumah di pulau pinang kerana tidak mahu melihat muka melayu hadir di pulau pinang.....kejam sungguh bangsat mata sepet ini...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa