Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Friday, November 05, 2010

BUKTI PAS YANG MUNGKAR: LANGGAR HUKUM DUNIA DAN AKHIRAT





1. Jika dilihat sekali imbas, Stesyen Petronas ini sama seperti dengan mana-mana stesyen lain yang terdapat di seluruh Malaysia. Semua sedia maklum bahawa, PETRONAS adalah hak milik penuh KERAJAAN MALAYSIA. KERAJAAN MALAYSIA pula sekarang diterajui oleh BARISAN NASIONAL. KLIK SINI UNTUK MAKLUMAT PENUH PETRONAS

2. Yang aku nak cerita bukan pasal Stesyen Petronas tapi pasal TUANNYA!! Sekejap tadi, aku isi petrol kereta aku di satu stesyen Petronas di MELAKA. Aku memang pelanggan setia Petronas sebab aku utamakan Produk Malaysia. Bila mau bayar di kaunter, aku terpandang satu benda yang amat buat aku terkejut dan sakit hati.

3. Benda yang aku lihat itu adalah LIDAH BERCABANG RASMI PAS HAMBA DAP KOMUNIS, HARAKAH dijual secara terbuka di stesyen tersebut. Aku tanya adik manis yang jaga kaunter tu, "Dik, Harakah ni memang jual kat sini ker?". Adik manis tu pun jawab " Ya, bang. Memang jual".

4. Aku tanya lagi kali ini dengan suara ala P. Ramlee, " Siapa suruh jual?". Adik manis itu jawab dengan suara ala Saloma " Boss, bang. Memang dari dulu ada jual kat sini. Abang nak beli ke?" Aku jawab tak dan minta kebenaran ambil gambar.

5. Ternyata dalam hal ini, PAS HAMBA DAP KOMUNIS telah melanggar syarat permit penerbitan mereka di bawah Akta Penerbitan dan Mesin Cetak 1984. PAS HARAM JADAH sebelum ini telah berjanji kepada Kementerian Dalam Negeri untuk mematuhi segala peraturan termasuk Harakah hanya boleh dijual kepada ahli dan hanya boleh dijual di markas atau pejabat urusan parti itu sahaja.

6. Nyata, tindakan berani bodoh tuan stesyen itu melihatkan kemungkaran PAS HAMBA DAP KOMUNIS tidak mengormati peraturan dan undang-undang negara. Jika sebelum permit penerbitan mereka ini diluluskan, PAS berjanji untuk patuh, namun selepas diluluskan mereka ingkar. Jika hukum Akhirat pun mereka tak takut, inikan pula hukum dunia, ye tak??

7. Pihak Kementerian Dalam Negeri juga telah berjanji untuk memantau perkara ini nampaknya gagal untuk berbuat demikian. Perlu pemantau yang kerap dan menyeluruh di seluruh negara untuk memastikan ahli PAS yang ingkar dijatuhan hukuman yang setimpal seperti sebat mereka dengan ekor pari!!!

8. Gambar di atas adalah bukti dan bukan entri ini ditulis secara membabi buta atau semata- mata fitnah seperti RPK dan rakan-rakannya. Kementerian Dalam Negeri sekali lagi diminta untuk bertindak dalam hal ini. Aku sedia bekerjasama!! Jangan sampai rakyat marah dan menolak kerajaan!!!

9. KALAU PAS DAN SEKUTUNYA DAH TERDESAK SANGAT NAK KE PUTRAJAYA SEKALIPU, PERATURAN DAN UNDANG-UNDANG JANGAN DIBELAKANGKAN.

" YANG DULU MUSTI DIDAHULUKAN, YANG KEMUDIAN MUSTI DIKEMUDIANKAN, IKUT TERTIB," BAK KAT LABU DALAM FILEM LABU LABI...heheheh

JPX

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa