Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Wednesday, September 04, 2013

TOK ALI SURUH KITA REBUT INI BARANG BAIK!!!


STEADY TOK ALI...
TERUSKAN KERJA YANG BAIK INI UNTUK BANTU ANAK WATAN BUMIPUTERA...
KITA LAHIRKAN LEBIH RAMAI LAGI USAHAWAN BERJAYA...
BIAR KITA ORANG MELAYU DAN BUMIPUTERA KUASAI EKONOMI NEGARA INI...
CUKUPLAH CINA LAHANAT KUASAI EKONOMI TANAH MELAYU INI...
MARILAH KITA SEMUA ORANG MELAYU REBUT PELUANG INI...

JPX


MELAKA 3 Sept. - Teknokrat bumiputera diseru merebut peluang pembiayaan yang disediakan Perbadanan Usahawan Nasional Berhad (PUNB) untuk berkecimpung dalam bidang pembuatan dan perkhidmatan kejuruteraan.

Pengerusi PUNB, Datuk Seri Mohd. Ali Rustam berkata, selain teknokrat, golongan profesional yang mempunyai pengalaman bekerja dengan syarikat multinasional turut digalakkan terlibat dalam bidang berkenaan.

Menurutnya, setakat ini PUNB berjaya membantu dua syarikat bumiputera yang besar dan tersenarai di Bursa Malaysia dalam bidang tersebut termasuk usahawan perusahaan kecil dan sederhana (PKS).

"Sehingga 31 Julai lalu, PUNB meluluskan pinjaman berjumlah RM678.19 juta kepada 240 syarikat bumiputera melalui skim PKS yang diwujudkan sejak 1992 dan menerusi skim ini juga kita melahirkan sebanyak 480 usahawan," katanya.

Beliau berucap dalam majlis perjumpaan PUNB Bersama Masyarakat dan Taklimat Pembiayaan Perniagaan PUNB di Pusat Dagangan Antarabangsa Melaka (MITC), Ayer Keroh, di sini hari ini.

Majlis itu yang melibatkan kira-kira 600 usahawan dari seluruh negeri ini turut dihadiri Pengerusi Jawatankuasa Pertanian dan Keusahawanan negeri, Datuk Hasan Rahman, Ketua Pegawai Eksekutif PUNB, Dzulkifli Fadzilah dan Pengarah Majlis Tindakan Ekonomi dan Sosial Melaka, Datuk Hasnoor Sidang Husin.

Mohd. Ali berkata, peranan PUNB amat berbeza dengan pemberi biaya lain seperti pihak perbankan dan institusi kewangan kerana turut bertanggungjawab sebagai perunding khidmat korporat bagi membangunkan usahawan bumiputera serta perniagaan mereka.

Melalui skim PKS, tambah beliau, PUNB membantu usahawan bumiputera dalam bidang pembuatan dan perkhidmatan kejuruteraan seperti bidang elektrik, elektronik, teknologi makanan, produk kimia, perkhidmatan gas, petroleum dan sektor ekonomi lain.

Menurutnya, lima skim utama yang diberikan perhatian PUNB ialah skim Prosper runcit, pemborong, usahawan muda (PUMA), teras dan hartanah.

Sehubungan itu, katanya, PUNB menyediakan pelbagai program untuk usahawan bumiputera antaranya latihan, kemahiran dan pembangunan usahawan.--UM

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa