Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Wednesday, November 30, 2011

ANWAR MAKI AZMIN DIKHALAYAK RAMAI!!!!



AKU INGAT BUAT KONVENSYEN ADA KEPUTUSAN...


RUPA-RUPANYA SEKADAR BERCUTI....
BUAT GIMIK MEMANG PANDAI...


TAPI ITULAH HAKIKAT PKR...
SEKADAR GIMIK SAHAJA...

JPX

2. Retorik Runtuhkan Pagar Penjara

Anwar sebenarnya sangat marah kepada Azmin dengan ucapan itu. Malahan, dalam mesyuarat tertutup kepimpinan, Anwar bertanyakan soalan kepada Azmin – ‘You dah tak sabar sangat jadi Presiden?’.

Anwar berang kerana tindakan Azmin seolah-olah sudah meletakkan parti dalam keadaan defensif. Azmin sudah seolah-olah mengurus parti tanpa Anwar! Ini yang mendatangkan kemarahan Anwar dalam mesyuarat tertutup tersebut.

Nampaknya PKR berada dalam suasana yang sangat tidak selesa.

Siapa yang paling dapat tumpuan dalam Kongres PKR?

Dalam konteks politik PKR; pemenang terbesar Kongres PKR tempohari adalah Khalid Ibrahim. MB Selangor ini bijak mengurus diri dan pandai mengambil hati perwakilan. 

Setpol MB juga memainkan peranan yang sangat besar. Bisikan bahawa ‘Kak Wan sangat selesa dengan Khalid Ibrahim...’ bermain di bibir perwakilan.

Malahan, kebanyakan perwakilan merasakan Khalid lebih mempunyai AURA sebagai Timbalan Presiden berbanding dengan Azmin Ali.

Faekah menyusun jentera ‘bisikan’ yang mantap sewaktu Kongres berlangsung – termasuk membisikkan bagaimana PKR hidup di Selangor kerana kerja kuat MB yang sangat strategik dan tersusun.

Nama Kak Wan sentiasa meniti di bibir Khalid Ibrahim.

Nampaknya fokus Kongres PKR sudah tersasar. Mereka lebih banyak menyusun strategi untuk menumbangkan individu tertentu.

Sampai ke sudah – Kongres PKR tak lebih daripada agenda makan-makan.., ampu-ampu.., dan bodek-membodek...! Anwar sendiri tak seronok.

‘Pulai is a total failure’ bisik Anwar kepada Khalid Ibrahim.




SUMBER

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa